Search

آدينه 10 فروردين 1403

منو

مواد اولیه آزمایشگاهی






قيمت:   ۰ تومان

مواد اولیه آزمایشگاهی » مواد اولیه آزمایشگاهی

فروش وانیلین (وانیل) Vanillin گرید دارویی و خوراکی در حجم های ۲۵ کیلوگرمی

وانیلین یک ترکیب آلی با فرمول C8H8O3 است. این ترکیب یک آلدهید فنولی است و شامل گروه های عاملی آلدهید، اتر و هیدروکسیل است.

وانیلین اولین ترکیبی است که از استخراج دانه های وانیل بدست می آید اما امروزه وانیلین سینتتیک کاربرد بیشتری دارد و به عنوان طعم دهنده در غذاها، نوشیدنی ها و صنعت دارو به کار می رود.

اتیل وانیلین و وانیلین در صنعت غذایی کاربرد گسترده دارند. اتیل وانیلین گران تر از وانیلین است اما نسبت به وانیلین؛ تاثیر بیشتری در مقدار کمتر دارد و دلیل آن وجود گروه اتوکسی (−O−CH2CH3) در ساختار اتیل وانیلین به جای گروه عاملی متوکسی(−O−CH3) در وانیلین است.


وانیلین (به انگلیسیVanillin) یک ترکیب شیمیایی با شناسه پاب‌کم ۱۱۸۳ است. شکل ظاهری این ترکیب، بلورهای سفید است.


Skeletal formula of a vanillin minor tautomerSpacefill model of a vanillin minor tautomer

وانیلین و کاربردهای آن در صنعت غذا

 

وانیلین با نام شیمیاییوانیلین، 4-هیدروکسی-3-متوکسی بنزآلدهیدو فرمول مولکولی C8H8O3 یکی از طعم های محبوب در سراسر جهان است که بصورت سنتی از غلاف گیاه وانیلا بدست می آید اما تولید وانیلا بصورت طبیعی تنها پاسخگوی یک درصد از تقاضای جهانی برای این ماده می باشد و قیمت فروش وانیلین نیز در مقایسه با وانیلین بسیار بالاست. بنابراین 99% از طعم وانیلین در جهان بصورت سنتتیک تولید می شود. وانیلین یک ترکیب آلی با وزن مولکولی 152.15 گرم/مول می باشد. وانیلین یک آلدهید فنولی می باشد و گروه های عملکردی آن شامل آلدهید، هیدروکسیل و اتر می باشد. وانیلین نه تنها به عنوان یک طعم دهنده، بلکه به عنوان پوشاننده طعم های نامطلوب تولید شده در طول مدت نگهداری محصولات مستعد فساد اکسیداتیو نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

وانیلین

 

عصاره طبیعی وانیلا مخلوطی از چند هزار ترکیب مختلف به همراه وانیلین است در حالیکه وانیلین سنتتیک اغلب وانیلین خالص است. علاوه بر این وانیلا دارای خصوصیات آنتی اکسیدانی و ضدالتهاب است در حالیکه وانیلین هیچ گونه اثر مثبتی بر سلامتی ندارد.

وانیلین از پرمصرف ترین طعم دهنده ها در مواد غذایی شیرین مانند انواع بیسکویت ، دسر، کیک، بستنی و ... است و حدود 75% از بازار مصرف وانیلین مربوط به صنعت بستنی و شکلات می باشد. وانیلین علاوه بر استفاده در صنعت غذا و نوشیدنی، در صنعت داروسازی و عطرسازی نیز کاربرد دارد به این صورت که حدودا 60% از وانیلین تولید شده در جهان در صنعت غذا، 33% آن در صنعت عطرسازی و لوازم آرایشی و 7% آن در صنعت داروسازی مورد مصرف قرار می گیرد.

کاربردهای وانیلین در صنعت غذا

  • محصولات لبنی مانند بستنی، دسرهای یخ زده، شیر طعم دار، خامه ای کننده قهوه و ...

در دسرهای یخی و بستنی هرچه میزان چربی کم باشد، وانیلین بیشتری مورد نیاز است. همین موضوع در مورد شکر نیز صدق می کند به این صورت که هر چه میزان شکر موجود در محصول کمتر باشد، وانیلین بیشتری برای رسیدن به طعم دلخواه مورد نیاز است.

  • محصولات قنادی و نانوایی مانند نان، کیک، بیسکویت، ویفر و ...

وانیلین در این محصولات بعنوان طعم اولیه یا ثانویه مورد استفاده قرار می گیرد(بعنوان مثال در کیک شکلاتی، وانیلین طعم ثانویه است)

  • نوشیدنی

وانیلین در نوشیدنی های گازدار باعث تعادل طعم می گردد. در نوشیدنی های آماده نوشیدن مانند نوشیدنی قهوه، وانیلین در متعادل و ملایم نمودن طعم تلخ، نقش مهمی ایفا می کند. در نوشیدنی های ورزشی و انرژی زا، وانیلین به پوشاندن طعم های نامطلوب که عمدتا در این فراورده ها وجود دارند، کمک می کند.

وانیلین یک ترکیب اساسی در شکلات و محصولات شکلاتی است. وانیلین در محصولات غذایی حاوی شکلات، تلخی کاکائو را می پوشاند و عطر و طعم شکلات را بهبود می بخشد.

 

وانیلین در دو حالت پودری و مایع تولید می شود. وانیلین در حالت پودر بصورت کریستالهای سفید است که در دمای 81 درجه سانتیگراد ذوب می شود. وانیلین در آب محلول است و حلالیت آن با افزایش دما، افزایش می یابد. دوز مصرف وانیلین بسته به عوامل مختلف از 0.005% تا 0.8% متغیر است.

 

در حال حاضر 3 روش برای تولید وانیلین در جهان کاربرد دارد:

  • تولید عصاره وانیلا از لوبیای وانیلا
  • وانیلین تولید شده از مواد شیمیایی و منابع پتروشیمی
  • وانیلین تولید شده از لیگنین حاصل از فرایند تولید خمیر چوب

حدود 91% از وانیلین تولید شده در دنیا، حاصل از منابع بر پایه پتروشیمیایی است. تولید جهانی وانیلین در کشورهایی مانند فرانسه، آمریکا، نروژ، ژاپن و چین، متمرکز است. Solvay group بزرگترین تولید کننده وانیلین در جهان است و تا 70% تولید وانیلین دنیا در اختیار دو تولید کننده Solvay و Borregaard می باشد. مهمترین ماده اولیه با منشا پتروشیمیایی برای تولید وانیلن "گایاکول" می باشد. گایاکول خود از ترکیبات پتروشیمیایی آروماتیک مانند بنزن و پروپیلن سنتز می گردد. از نظر پروفایل طعم، وانیلای طبیعی دارای غنا و پیچیدگی خاصی در طعم می باشد که حدود 98% از آن را وانیلین تشکیل می دهد و بیش از 200 ترکیب کمیاب مختلف، به تمایز طعم آن کمک می کنند. وانیلین حاصل از لیگنین دارای اجزای بیشتری از وانیلین حاصل از گایاکول است و همین باعث شده است که دارای طعم طبیعی تر و قوی تری باشد.

تقسیم بندی بازار فروش وانیلین

  • براساس نوع: طبیعی یا سنتتیک
  • بر اساس کاربرد: غذایی، نوشیدنی، دارویی، سایر کاربردها
  • براساس منطقه: آمریکای شمالی، اروپا، آسیا-اقیانوسیه، سایر نقاط جهان 

وانیل یا وانیلین یا وانیلی FEMA ادویه خوراکی بسیار پرمصرفی است و دارای طعم شیری قوی است که یا از دانه‌های وانیل استخراج می‌شود و یا به صورت آزمایشگاهی سنتز می‌شود. این ماده بیشتر با استفاده از پروپیلن گلیکول و افزودنی‌های دیگر تولید می‌شود. 
وانیل از گل ارکیده به دست می‌آید. گل ارکیده حدود 60 گونه متفاوت دارد که تعداد کمی از این گونه ها، برای استخراج وانیل مناسب هستند. این گونه ها را وانیلا ارکید (Vanilla Orchid) می‌گویند.
وانیل بعد از زعفران، دومین ادویه گران قیمت جهان به شمار می آید؛ به همین دلیل نوع مصنوعی آن در تولید انواع بستنی ها، کیک ها و شکلات ها مورد استفاده قرار می گیرد.
وانیل طبیعی در سه نوع غلاف ، پودر و عصاره یافت می شود و در اصل به شکل یک چوبه یا غلاف باریک سیاه رنگی است که آن را به وسیله یک چاقوی تیز می شکافند و با پشت چاقو خمیر درون آن را درآورده و داخل سس‌ها یا خمیرها استفاده می کنند.
در ایران این ماده را به شکل پودر سفید و گران قیمت می‌شناسند و از آن استفاده می‌کنند؛ که این پودر در اصل محصولی شیمیایی به نام «وانیلین» است که بر اساس بو و مزه اصلی تهیه و تولید می‌شود و به مقدار زیاد و با قیمت ارزان به فروش می رسد. وانیلین تنها یکی از 36 بوی گوناگون وانیل را دارد و از دیگر خواص طبیعی وانیل به بهره است.


فروش ال متیونین ۲۵کیلویی محصول چین
خرید و فروش اسید آمینه ال-متیونین ال متیونین ۲۵کیلویی چین L-Methionine
مواد اولیه آزمایشگاهی
۰ تومان


فروش پروتئین وی کنستانتره 80 درصد WPC 80% واردات جدید از کشور هند در پاکت های 20 کیلویی با بالاترین کیفیت تماس ...
مشخصه ها: حاوی 80% وی پروتئین، با قابلیت هضم و جذب بالا پروتئین تقویت کننده سیستم ایمنی حاوی اسیدهای امینه ...
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


Diphenylacetonitrile 25kg china موجود در ایران 09121965797
Diphenylacetonitrile 25kg china موجود در ایران
مواد اولیه آزمایشگاهی
۰ تومان


دی فنیل استونیتریل 25kg فروش - 09121965797
دی فنیل استونیتریل 25kg فروش Diphenyl acetonitrile
مواد اولیه آزمایشگاهی
۰ تومان


فروش ساپونین استخراج شده از Saponin Quillaja bark محصول چین ۲۵کیلوگرمی واردات جدید . تنها واردکننده ساپونین در ایران ...
ساپونينها تركيبات طبيعي با منشأ گياهي ميباشـند كـه بـه علت داشـتن بخـشهـاي آبدوسـت و چربـيدوسـت، داراي خاصيت ...
مواد اولیه آزمایشگاهی
۰ تومان


میکروکریستالین سلولز 101 و 102 Microcrystalline Cellulose (MCC 101, 102) Powder CAS 9004-34-6 موجود تماس : 09121965797-88984092-88984093-88984094
فروش میکروکریستالین سلولز کد 101 و 102 Microcrystalline Cellulose (MCC 101, 102) Powder CAS 9004-34-6 Microcrystalline Cellulose (MCC 101, 102) Powder CAS 9004-34-6 ...
مواد اولیه آزمایشگاهی
۰ تومان


فروش کلروهگزیدین گلوکونات 20درصد 200 کیلویی
فروش کلروهگزیدین گلوکونات 20درصد 200 کیلویی
مواد اولیه آزمایشگاهی
۰ تومان


مواد اولیه آزمایشگاهی
۰ تومان


فروش اولئیک اسید Oleic acid محصول مالزی ، چین ، ایران در بسته بندی ۱۸۵ کیلویی
خرید فروش اولئیک اسید محصول چین با کیفیت بسیار بالا تناژ موجود oleic acid
آرایشی بهداشتی
۰ تومان
1
بعدي
آخر
(1 تا 10 از 2242)

راه اندازي فروشگاه در Eforosh رايگان است

فروش تریس هیدروکلراید،کوجیک اسید,استونیتریل،گلیکولیک، گلوکزامین،کندروتین،دی،فنیل،استو،نیتریل،متادن،افغانستان،کوژیک اسید,هیالورونیک اسید,دی فنیل استونیتریل,DIPHENYLACETONITRILE,پاراستامول,PARACETAMOL,استامینوفن,سدیم اسکوربیل فسفات،متادون،متادن،فروش متادون،متادون پودری،متادون پودری چین،Methadon,فروش Methadon,واردکننده متادون،خرید متادون،تریزما هیدروکلراید،تریس هیدروکسی متیل امینو متان،فروش تریس بیس،فروش تریس هیدروکلراید،تریتون ایکس،فروش تریتون،فروش پنتیلن گلایکول،خرید پنتیلن گلایکول،پنتیلن گلایکول پنتیلن گلیکول پنتیلن ،پنتیلن گلایکول، پنتیلن گلیکول، penthylene glycol , ارایشی ، بهداشتی، ارایشی بهداشتی، بهداشتی، آرایشی، واردات، چین،فروش ترایزول ترمو،فروش ترایزول گیبکو،خرید و فروش سدیم اسکوربات،وارد کننده سدیم اسکوربات،وارد کننده سدیم آسکوربات،واردکننده سدیم اسکوربات،واردکننده سدیم آسکوربات،فروش ویتامین سی،فروش ویتامین c، کلاژن،فروش کلاژن،فروش کلاژن خوراکی،ژلاتین،کلاژن گاوی،کلاژن ماهی،فروش کلاژن خوراکی،انواع کلاژن خوراکی،انواع کلاژن،واردات کلاژن،واردات کلاژن خوراکی،collagen،فروش collagen خوراکی،واردکننده کلاژن،کلاژن فرانسه،کلاژن گاوی خوراکی چینی،کلاژن چینی،اتیل وانیلین،فروش اتیل وانیلین،وارد کننده،مواد شیمیایی،مواد ازمایشگاهی،مواد آزمایشگاهی،فروش اسید آمینه،فروش اسید امینه، فروش ال پرولین، فروش پرولین، گلوتامین،تری فلورواستیک اسید،سدیم اسکوربات،سدیم آسکوربات،واردات چین،فروش مواد شیمیایی،فروش مواد شیمیائی،هیالورونیک اسید،واردات سیگما،فروش رنگ،سیگما،مرک،آلمان،المان،چین،واردکننده مواد شیمیایی شرکت مرک آلمان،واردات مواد شیمیایی،واردات مواد شیمیائی،نماینده رسمی شرکت مرک در ایران،واردات دارو،دارو،مواد اولیه،ارایشی بهداشتی،مواد اولیه آرایشی بهداشتی،سیگما،کد،واحد،وارد،دانشگاه،ازمایشگاه،آزمایشگاه،واردکننده سیگما،فروش مواد آزمایشگاهی،MERCK,SIGMA,ALDRICH,CDH,CDH INDIA,DEXTRIN,DEXTRINE,HYALURONIC ACID,هیالورونیک اسید،نماینده شرکت سیگما،مواد،فروشنده،واردکننده،فروش مواد شیمیایی،فروش مواد شیمیائی،اسید آمینه،اسیدهای آمینه،اسید امینه،دارو،مواد اولیه،شیمی،نمایندگی مرک،نمایندگی MERCK،شیمی،ازمایش،ازمایشگاه،آزمایشگاه،آزمایشگاهی،واردات،اصل،ارجینال،ارژینال،واردکننده شرکت CDH، صادرات،واردات،هند،سولفوریک،متانول،اتانول،هیدروژن،سولفات،سدیم،پتاسیم،کلریدریک،ارایشی،بهداشتی،دارو،واردات مواد اولیه دارویی،واردات مواد شیمیایی شرکت مرک المان،کارلو،کارلو اربا،نماینده شرکت کارلو ایتالیا،اسید،اسید امینه،اسید آمینه،اسیدهای امینه،واردات انواع ویتامین،ویتامین ا،ویتامین آ،ویتامین بی،ویتامین سی،ویتامین دی،ویتامین ای،ویتامین د،ویتامین کا،لایزین،گلوتامین،استیک اسید،فلورو،فلوئور،آهن،اهن،سولفات،هیدروژن،هیدرات،واردات مواد شیمیایی،واردات مواد شیمیائی،واردات شرکت مرک،واردات شرکت ،شیمی،فیزیک،شیشه الات،شیشه آلات،،واردات مواد شیمیایی شرکت سیگما،مواد اولیه،داروسازی،سازمان،استونیتریل،هند،مواد هندی،مواد،ماده،مواد،نمایندگی مرک المان،نمایندگی مرک آلمان،نماینده سیگما امریکا،نماینده سیگما آمریکا،نمایندگی سیگما،فروشنده مواد شیمیایی،مواد عمده،مواد خرد،داروسازی تماد،داروپخش،انستیتو پاستور،واکسن،امپول،آمپول،واردات مواد،مواد کارلو،هگزان،اتیل،متیل،کلراید،دی فنیل استونیتریل،ان-۲-کلرو پروپیل دی متیل امونیوم کلراید،استیک اسید،ضدعفونی،ماسک،الکل،کلسیم،فسفات،بروماید،فلوراید،بتاسیکلودکسترین،بتا سیکلو دکسترین،بتا-سیکلودکسترین،شیمی،استامینوفن،پاراستامول،اتیل اولئات،اسدهای چرب،مریستات،گلیسیدیل،فروش استامینوفن،فروش ،واردات مرک،سدیم دودسیل سولفات،فروش بنزوکائین،بنزوکائین,لیدوکایین,لیدوکائین,دی فنیل استونیتریل,مواد شیمیایی,شیمیایی,شیمیائی,تائورین,کراتین,لوتئین,هیدروکینون,پروتئین,دگزامتازون,سیپروهپتادین,سدیم اسکوربیل فسفات,سدیم,پتاسیم