Search

پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403

منو

Merck



لينك سايت اين كالا



قيمت:   ۰ تومان

مواد اولیه آزمایشگاهی » Merck

استئاریک اسید Stearic acid پودری گرید دارویی محصول شرکت مرک Merck آلمان در بسته بندی های ۲۰ کیلویی کد نامبر: ۱۰۰۶۶۱ فارما گرید مخصوص داروسازی

 اسید استئاریک که ماده ای جامد و موم مانند است یک اسید چرب اشباع زنجیره ای با 18 کربن میباشد که به عنوان شایع ترین اسید چرب اشباع قابل توجه است . اسید استئاریک از طریق افزودن اسید به چربی حیوانی به همراه آب در فشار و دمای بالا پدید می‌آید که این فرایند، منجر به هیدرولیز تری گلیسیریدها می‌گردد. اسید استئاریک همچنین می‌تواند از طریق هیدروژنه کردن برخی از روغنهای گیاهی اشباع نشده به دست آمده باشد. به طور معمول اسید استئاریک در واقع ترکیبی از اسید استئاریک و اسید پالمیتیک palmitic می‌باشد.
اسید استئاریک SA -اسید چرب اشباع شده -مومی شکل - جامد -لاستیک سازی -شمع سازی - تولید مواد ارایشی .بهداشتی
اسید استئاریک ترکیبی مومی شکل و جامد است، عمدتاً به عنوان عنصری در تولید و ساخت پلاستیک، شمع، پاستیل‌ های روغنی، مکمل‌ های غذایی، مواد آرایشی و نیز جهت نرم کردن لاستیک مورد استفاده قرار می‌ گیرد.
استئاریک اسید کاسماتیک گرید بهداشتی اسید استئاریک است که با دانه بندی شکری در صنایع آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد. جهت سخت کردن صابون ها و نیز ایجاد حالت مروارید گونه در شامپوها می توان از این گرید استفاده کرد.
اسید استئاریک که با نام رسمی اسید اوکتا دکانوئیک در طبقه‌بندی آیوپاک شناخته می شود، ماده ای جامد و مومی شکل است. این اسید، یک اسید چرب اشباع شده با 18 کربن میباشد و فرمول شیمیایی آن C18H36O2 است. اسید استئاریک از طریق واکنش چربی و آب در فشار و دمای بالا پدید می‌آید که این فرایند، منجر به هیدرولیز تری‌گلیسیریدها می‌گردد. همچنین می‌توان از طریق هیدروژنه کردن برخی از روغن‌های گیاهی اشباع نشده، اسید استئاریک را به دست آورد. به طور معمول اسید استئاریک صنعتی ترکیبی از اسید استئاریک و اسید پالمیتیک می‌باشد.

اسید استئاریک یا اسید استاریک (Stearic Acid) که اکتا دکانوییک اسید نیز نامیده میشود. یک اسید چرب اشباع با 18 اتم کربن می باشد که بطور طبیعی در بسیاری از چربی های گیاهی (به میزان کمتر از 5%) و چربی های جانوری (حداکثر 30%) یافت مشود.

فرمول ساختاری اسید استئاریک

اسید استئاریک اشباع از هیدرولیز چربی های حیوانی یا هیدروژنه کردن برخی از روغن های گیاهی غیراشباع بدست می آید. معمولا اسید استاریک تجاری دارای مقدار مساوی از اسید استئاریک و اسید پالمتیک و مقدار کمی اولییک اسید می باشد.

در جدول زیر خواص فیزیکی و شیمیایی اسید استاریک ذکر شده است:

فرمول شیمیاییC18H36O2
طبقه بندیکربوکسیلیک اسید
جرم مولی284.48 g/mol
دمای ذوب69.3 °C
نقطه جوش361 °C
دانسیته941 kg/m³

 

کاربردهای اسید استاریک

اسید استاریک دارای کاربردهای متعددی در صنایع مختلف می باشد که در زیر به برخی از آنها اشاره می گردد:

  • صنایع داروسازی

اسید استئاریک در صنایع داروسازیاسید استئاریک در صنعت داروسازی به عنوان روان کننده برای پرکردن کپسول ها استفاده می شود هم چنین این ماده به عنوان یک افزودنی برای نگه داشتن محتویات و مواد داخل قرص ها و کمک به بهتر شکسته شدن آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

  • شمع سازی

اسید استئاریک در شمع سازیدر صنعت شمع سازی اسید استاریک به عنوان ماده افزودنی به پارافین (10% اسید استاریک، 90% پارافین) استفاده می گردد و درنتیجه باعث بالا بردن نقطه ذوب پارافین و افزایش مدت زمان سوختن می شود، هم چنین اسید استئاریک در طول فرآیند تولید شمع باعث می شود شمع هنگام خنک شدن کوچک تر شده و راحت تر از قالب جدا شود.

  • صنایع آرایشی بهداشتی

اسید استئاریک در صنایع آرایشی و بهداشتی در ساخت محصولاتی مانند کرم ها، لوسیون ها،کرم پود،دئودورانت هاو… به عنوان امولسیون کننده و پایدارکننده استفاده می شود.

  • صنایع غدایی

از آنجایی که اسید استاریک هیچ گونه تاثیر منفی بر روی کلسترول خون ندارد لذا این ترکیب می تواند جایگزین مناسبی برای اسید های چرب ترانس در صنایع غذایی باشد. هم چنین استاریک در تولید محصولاتی مانند آب نبات ها به عنوان سخت کننده استفاده می شود.

  • صنایع شوینده

اسید استاریک در صنایع شوینده

از اسید استئاریک در فرآیند تولید صابون و شامپو استفاده می شود.اسید استاریک با ایجاد خاصیت سخت شوندگی باعث حفظ شکل صابون و افزایش ماندگاری می شود. هم چنین اسید استئاریک به عنوان عامل امولسیون کننده درشوینده باعث ترکیب موادی مانند آب و روغن شده و درنتیجه روغن و آلودگی های روی پوست را پاک می کند. افزودن استئاریک اسید بعلاوه اتیلن گلیکول و گلیکول استئارات و گلیکول دی استئارات به شامپو و صابون باعث ایجاد تاثیر مروارید گونه می شود.

  • صنایع لاستیک سازی

اسید استئاریک در صنعت لاستیک سازی از طریق ایجاد خاصیت روان کنندگی و بهبود ویسکوزینه باعث نرم تر شدن بافت محصول نهایی لاستیک و انعطاف آن می شود. مقدار اسید استئاریک ضخامت نهایی لاستیک را تعیین می کند لذا باید توجه داشت اسید استاریک به مقدار مشخص اضافه گردد زیرا افزودن بیش از حد باعث ایجاد اثر متضاد (سخت شدن لاستیک) می گردد.

  • صنایع نساجی

در صنعت نساجی از اسید استاریک برای بهینه کردن خاصیت ضد آب پارچه استفاده میشود.واکنش اسید استاریک در ترکیب با فرمالدئید و ملامین اجزائی را بوجود می آورد که باعث ماندگاری و طول عمر پارچه در دفعات شستشو میشود.استئاریک اسید همچنین نرمی(لطافت) پارچه را بهبود می بخشد،بطوریکه به عنوان عامل کمکی پارچه شناخته میشود.

 

نکات ایمنیِ استفاده از اسید استئاریک

  1. اسید استئاریک در فرمول ساختاری خود دارای یک اتم هیدروژن است و از واکنش پذیری بالایی برخوردار است از این رو افراد هنگام کار با این ماده باید نکات ایمنی را مد نظر داشته باشند.
  2. تاکنون موردی برای اثرات سمی و عوارض حاد اسید استئاریک گزارش نشده است اما افرادی که با پودر اسید استاریک و یا بخارات و غبارهای آن در تماس هستند دچار تحریک چشم، پوست و دستگاه تنفسی خواهند شد.
  3. چنانچه پوست فرد با اسید استاریک تماس پیدا کند، محل تماس را باید سریعاً با آب شستشو داد و در صورت بروز سوزش زیاد و التهاب فوراً به پزشک مراجعه نمود. در صورت استنشاق بخارات اسید استئاریک و تحریک سیستم تنفسی، بهتر است فرد را به هوای آزاد منتقل کرد و در صورت امکان از کپسول اکسیژن برای تنفس بهتر او استفاده نمود.
  4. اسید استئاریک را باید به دور از منابع حرارتی، منابع گرمازا، آتش و رطوبت، انبار کردن و نگهداری نمود.

100661
 

Parteck® LUB STA 50



کارل فیشر ولومتریک محصول مرک المان کد ۱۸۸۰۰۵ CombiTitrant 5 one-component reagent for volumetric Karl Fischer titration 1 ml ≙ ca. 5 mg H₂O Aquastar
#188005,#109257,خرید کارل فیشر،فروش کارل فیشر، کارل فیشر مرک المان، کارل فیشر ولومتریک محصول مرک آلمان در بسته بندی ...
Merck

۲,۸۰۰,۰۰۰ تومان


ایزو پروپیل میریستات Isopropyl myristate for synthesis مرک آلمان کد 822102 در حجم 100 سی سی ، 1 لیتری ، 2.5 لیتری Isopropyl myristate for synthesis. ...
ایزو پروپیل میریستات Isopropyl myristate for synthesis مرک آلمان کد 822102 در حجم 100 سی سی ، 1 لیتری ، 2.5 لیتری Isopropyl myristate for synthesis. ...
Merck
۰ تومان


فروش اتیل اولئات مرک آلمان کد 814762 در حجم 250سی سی و 1 لیتری
اتیل اولئات،قیمت اتیل اولئات مرک،قیمت اتیل اولئات814762مرک،قیمت814762مرک،خرید اتیل اولئات مرک،خرید اتیل اولئات814762مرک،فروش ...
Merck
۰ تومان


تری سدیم سیترات دهیدرات محصول شرکت مرک المان گرید دارویی تزریقی در حجم ۱کیلو ۵ کیلو و ۲۵ کیلویی کد ۱۰۶۴۴۸
تری سدیم سیترات دهیدرات محصول شرکت مرک المان گرید دارویی تزریقی در حجم ۱کیلو ۵ کیلو و ۲۵ کیلویی کد ۱۰۶۴۴۸ ...
Merck
۰ تومان


فروش ویژه متانول محصول مرک المان متانول کروماتوگرافی HPLC گرید کد ۱۰۶۰۰۷ واحد ۲.۵ لیتری
فروش ویژه متانول محصول مرک المان متانول کروماتوگرافی HPLC گرید کد ۱۰۶۰۰۷ واحد ۲.۵ لیتری خرید و فروش متانول
Merck
۰ تومان


۳-آمینو پروپیل تری اتوکسی سیلان ، ۳-امینو پروپیل تری متوکسی سیلان، ۳-تری اتوکسی سیلیل پروپیل آمین ، APTES، فروش ...
۳-آمینو پروپیل تری اتوکسی سیلان ، ۳-امینو پروپیل تری متوکسی سیلان، ۳-تری اتوکسی سیلیل پروپیل آمین ، APTES، فروش ...
Merck
۰ تومان


دی سیکلو پنتادین کد ۸۰۳۰۳۸ مرک المان حجم یک لیتری موجود
فروش دی سیکلو پنتادین مرک المان یک لیتری فروش پنتادین فروش مرک المان واردات مواد شیمیایی مرک المان
Merck
۰ تومان


استئاریک اسید Stearic acid پودری گرید دارویی محصول شرکت مرک Merck آلمان در بسته بندی های ۲۰ کیلویی کد نامبر: ۱۰۰۶۶۱ ...
استئاریک اسید ، Stearic acid, Stearic acid 50 vegetable grade) EMPROVE® ESSENTIAL Ph Eur,BP,JP,NF, فروش استئاریک ، استاریک ، استاریک اسید ، فروش ...
Merck
۰ تومان


5-سولفو سالیسیلیک اسید محصول شرکت مرک آلمان در بسته های 100گرمی و 250 گرمی و 1 کیلویی کد 800691 مرک / 5-Sulfosalicylic acid dihydrate ...
5-سولفو سالیسیلیک اسید محصول شرکت مرک آلمان در بسته های 100گرمی و 250 گرمی و 1 کیلویی کد 800691 مرک / 5-Sulfosalicylic acid dihydrate ...
Merck
۰ تومان


تری اکتیل فسفین اکساید 25 گرمی کد 814868 مرک آلمان
فسفین فسفین اکساید مرک 814868 تری فنیل تری اکتیل
Merck
۰ تومان
1
بعدي
آخر
(1 تا 10 از 720)

راه اندازي فروشگاه در Eforosh رايگان است

فروش تریس هیدروکلراید،کوجیک اسید,استونیتریل،گلیکولیک، گلوکزامین،کندروتین،دی،فنیل،استو،نیتریل،متادن،افغانستان،کوژیک اسید,هیالورونیک اسید,دی فنیل استونیتریل,DIPHENYLACETONITRILE,پاراستامول,PARACETAMOL,استامینوفن,سدیم اسکوربیل فسفات،متادون،متادن،فروش متادون،متادون پودری،متادون پودری چین،Methadon,فروش Methadon,واردکننده متادون،خرید متادون،تریزما هیدروکلراید،تریس هیدروکسی متیل امینو متان،فروش تریس بیس،فروش تریس هیدروکلراید،تریتون ایکس،فروش تریتون،فروش پنتیلن گلایکول،خرید پنتیلن گلایکول،پنتیلن گلایکول پنتیلن گلیکول پنتیلن ،پنتیلن گلایکول، پنتیلن گلیکول، penthylene glycol , ارایشی ، بهداشتی، ارایشی بهداشتی، بهداشتی، آرایشی، واردات، چین،فروش ترایزول ترمو،فروش ترایزول گیبکو،خرید و فروش سدیم اسکوربات،وارد کننده سدیم اسکوربات،وارد کننده سدیم آسکوربات،واردکننده سدیم اسکوربات،واردکننده سدیم آسکوربات،فروش ویتامین سی،فروش ویتامین c، کلاژن،فروش کلاژن،فروش کلاژن خوراکی،ژلاتین،کلاژن گاوی،کلاژن ماهی،فروش کلاژن خوراکی،انواع کلاژن خوراکی،انواع کلاژن،واردات کلاژن،واردات کلاژن خوراکی،collagen،فروش collagen خوراکی،واردکننده کلاژن،کلاژن فرانسه،کلاژن گاوی خوراکی چینی،کلاژن چینی،اتیل وانیلین،فروش اتیل وانیلین،وارد کننده،مواد شیمیایی،مواد ازمایشگاهی،مواد آزمایشگاهی،فروش اسید آمینه،فروش اسید امینه، فروش ال پرولین، فروش پرولین، گلوتامین،تری فلورواستیک اسید،سدیم اسکوربات،سدیم آسکوربات،واردات چین،فروش مواد شیمیایی،فروش مواد شیمیائی،هیالورونیک اسید،واردات سیگما،فروش رنگ،سیگما،مرک،آلمان،المان،چین،واردکننده مواد شیمیایی شرکت مرک آلمان،واردات مواد شیمیایی،واردات مواد شیمیائی،نماینده رسمی شرکت مرک در ایران،واردات دارو،دارو،مواد اولیه،ارایشی بهداشتی،مواد اولیه آرایشی بهداشتی،سیگما،کد،واحد،وارد،دانشگاه،ازمایشگاه،آزمایشگاه،واردکننده سیگما،فروش مواد آزمایشگاهی،MERCK,SIGMA,ALDRICH,CDH,CDH INDIA,DEXTRIN,DEXTRINE,HYALURONIC ACID,هیالورونیک اسید،نماینده شرکت سیگما،مواد،فروشنده،واردکننده،فروش مواد شیمیایی،فروش مواد شیمیائی،اسید آمینه،اسیدهای آمینه،اسید امینه،دارو،مواد اولیه،شیمی،نمایندگی مرک،نمایندگی MERCK،شیمی،ازمایش،ازمایشگاه،آزمایشگاه،آزمایشگاهی،واردات،اصل،ارجینال،ارژینال،واردکننده شرکت CDH، صادرات،واردات،هند،سولفوریک،متانول،اتانول،هیدروژن،سولفات،سدیم،پتاسیم،کلریدریک،ارایشی،بهداشتی،دارو،واردات مواد اولیه دارویی،واردات مواد شیمیایی شرکت مرک المان،کارلو،کارلو اربا،نماینده شرکت کارلو ایتالیا،اسید،اسید امینه،اسید آمینه،اسیدهای امینه،واردات انواع ویتامین،ویتامین ا،ویتامین آ،ویتامین بی،ویتامین سی،ویتامین دی،ویتامین ای،ویتامین د،ویتامین کا،لایزین،گلوتامین،استیک اسید،فلورو،فلوئور،آهن،اهن،سولفات،هیدروژن،هیدرات،واردات مواد شیمیایی،واردات مواد شیمیائی،واردات شرکت مرک،واردات شرکت ،شیمی،فیزیک،شیشه الات،شیشه آلات،،واردات مواد شیمیایی شرکت سیگما،مواد اولیه،داروسازی،سازمان،استونیتریل،هند،مواد هندی،مواد،ماده،مواد،نمایندگی مرک المان،نمایندگی مرک آلمان،نماینده سیگما امریکا،نماینده سیگما آمریکا،نمایندگی سیگما،فروشنده مواد شیمیایی،مواد عمده،مواد خرد،داروسازی تماد،داروپخش،انستیتو پاستور،واکسن،امپول،آمپول،واردات مواد،مواد کارلو،هگزان،اتیل،متیل،کلراید،دی فنیل استونیتریل،ان-۲-کلرو پروپیل دی متیل امونیوم کلراید،استیک اسید،ضدعفونی،ماسک،الکل،کلسیم،فسفات،بروماید،فلوراید،بتاسیکلودکسترین،بتا سیکلو دکسترین،بتا-سیکلودکسترین،شیمی،استامینوفن،پاراستامول،اتیل اولئات،اسدهای چرب،مریستات،گلیسیدیل،فروش استامینوفن،فروش ،واردات مرک،سدیم دودسیل سولفات،فروش بنزوکائین،بنزوکائین,لیدوکایین,لیدوکائین,دی فنیل استونیتریل,مواد شیمیایی,شیمیایی,شیمیائی,تائورین,کراتین,لوتئین,هیدروکینون,پروتئین,دگزامتازون,سیپروهپتادین,سدیم اسکوربیل فسفات,سدیم,پتاسیم