Search

سه شنبه 4 ارديبهشت 1403

منو

آرایشی بهداشتی






قيمت:   ۰ تومان

مواد اولیه آزمایشگاهی » آرایشی بهداشتی

فروش اسپر ماستی محصول چین با کیفیت بالا در بسته بندی 25 کیلوگرم موجود ,جهت دریافت انالیز و قیمت با شماره های شرکت تماس حاصل فرمایید 09122967819 ,88984092 ,88984093,88984094

اسپرماستی (موم نهنگ) چیست؟

یک ماده موم مانند بوده که در بخش ‌هایی از سر نهنگ عنبر و با مقدار کمتر در روغن سایر نهنگ ‌ها پیدا می ‌شود. در بین عوام به آن روغن نهنگ عنبر و پی نهنگ عنبر هم می گویند. اسپرماستی در دمای بدن به شکل مایع و در دما های پایین‌ تر به حالت کریستالی در می‌آید. این ماده در اندام اسپرماتی که در ناحیه سر نهنگ جای دارد تولید می ‌شود. این اندام می‌تواند دارای تقریبا 1900 لیتر اسپرماستی باشد.

روغن عنبر یا روغن نهنگ عنبر

روغن چربی نهنگ عنبر ویزگی های به خصوصی دارد که آن را از هر گونه ریکی از دیگر خصلت های این روغن، بالا بودن کیفیت نورپردازی و بدون دود و بو سوختن آن است. همچنین بسیار روشن و واضح عمل می کند. مقادیر زیادی روغن عنبر وارد روشنایی عمومی و خصوصی و همچنین فانوس دریایی می شود. محصول جانبی فرآیند تصفیه روغن عنبر، صابون با کیفیت بسیار بالا است. تقریبا نصف این روغن به صورت خام که حاصل کشتی‌ های آمریکایی بوده در اوج صید به کشورهای دیگر صادر می ‌شده استوغن دیگر متمایز می‌ کند. یکی از این خصوصیات منحصر به فردش این است که می تواند روانکاری خود را در دمای شدید حفظ می‌کند و آن را برای ماشین آلات سبک و سریع ایده آل می سازد. روغن چربی نهنگ حدود 66٪ موم است. با خنک شدن تا 30 درجه سانتیگراد یا کمتر، موم‌ها شروع به جامد شدن می‌کنند.


محل حضور اسپرماستی در بدن نهنگ

همان طور که در بالا هم گفته شد اسپرماستی خام داخل سر نهنگ عنبر مایع قرار دارد و تحقیقات نشان داده بوی این ماده بسیار نزدیک به شیرخام است. این ماده بیشتر از استر های مومی (غالبا استیل پالمیتات) و نسبت کمتری تری گلیسیرید مشتق شده است. برخلاف دیگر نهنگ ‌هایی که دندانه دارند، بیشتر زنجیره‌ های کربن موجود در استر های مومی نسبتاً طولانی اند.

ویژگی های ظاهری اسپرماستی

اسپرماستی، متشکل است از کریستال ‌های سفید درخشان که لمس کردن آن سخت ولی روغنی است و طعم و بویی ندارد و به همین خاطر حضور آن به عنوان ماده ای در مواد آرایشی، پوست، چرم سازی و روان کننده بسیار اهمیت دارد. این ماده در آب محلول نیست و در الکل سرد به مقدار بسیار کمی محلول است، اما به آسانی در اتر، کلروفرم، دی سولفید کربن و الکل در حال جوش حل خواهد شد.

عملکرد بیولوژیکی اسپرماستی

امروزه اختلاف عقیده درباره هدف های بیولوژیکی تولید این ماده ایجاد شده است. از آنجا که چگالی این ماده با تغییر فاز، عوض می شود، امکان دارد به عنوان وسیله ‌ای جهت تنظیم شنای نهنگ استفاده شود. یک فرضیه دیگر بیان می کند که از آن به عنوان بالشتک برای محافظت از پوزه ظریف نهنگ عنبر در زمان شیرجه استفاده می ‌شود.


رابطه بین میزان تولید اسپرماستی و سن نهنگ

- استر های موم دار در بخش اسپـرماستی نهنگ با افزایش سن آن بالاتر می رود به حالتی که درصد ها به شرح زیر می‌باشد:

- در وال‌ های جوان سی و هشت تا پنجاه و یک درصد

- در وال ‌های بالغ ماده پنجاه و هشت تا هفتاد و هشت درصد

- در وال ‌های بالغ نر هفتاد و یک تا نود و چهار درصد

کاربرد ها و خواص اسپرماستی

از سال های دور اسپرماستی به عنوان بهترین روغن چراغ مطرح بوده و در حال حاضر به عنوان یک نرم‌ کننده شناخته می شود و ارزش تجاری بالایی دارد. از دیگر کاربردهای آن در تولید شمع ‌هایی است که فتومتریک استاندارد دارند یا در تولید محصولات مختص پانسمان از آن استفاده می شود. یکی دیگر از خواص آن به عنوان ماده تحریک‌ کننده دارویی به خصوص در پماد هاست و به طور عمده در تولید روغن‌ ها، کرم‌ های آرایشی، صابون ها، محصولات بهداشتی و مراقبت های شخصی، شمع ‌های مومی ظریف، پمادها و منسوجات استفاده می‌شود. طی سال های اخیر به عنوان روان ‌کننده‌ های صنعتی مورد استفاده قرار گرفته است. این ماده می‌تواند به عنوان ماده لعاب دهنده یا پوشش دهنده در صنایع غذایی استفاده شود تا ظاهر براق و محافظ بسازد. از آن به عنوان ماده اولیه رژ لب استفاده میشود، ماده ای که برداشت می شود، اسپرماسیتی خام است و در مخازن چوبی نگهداری می‌شود تا مجددا در زمین پردازش شود.


شمع اسپرماستی به عنوان یک نوآوری

در گذشته از اسپرماستی به عنوان یک ماده دارویی و همچنین یک عنصر در مشخص کردن سایز در شانه زدن استفاده می ‌شد. شانه زدن یک متد جهت آماده کردن فیبر زده برای نخ ریسی است. اما بعدا در صنعت شمع سازی نیز از این ماده بهره گیری شد. شمع ‌ها قدمت زیادی دارند و از همان گذشته های دور از شمع ها استفاده های زیادی می شده است. مطابق اعتقاد پیشینیان شمع در زمان رومیان اختراع شده است، همچنان از شمع به عنوان وسیله ‌ای جهت روشنایی مصنوعی استفاده می ‌شود. شمع های پی حیوانی یکی از اولیه ترین شمع ‌ها هستند و تولید آن بسیار ارزان ‌تر از موم است، اگرچه دود و بوی نامطبوعی ایجاد می‌کند. برای غالب آمریکایی‌ های معاصر، شمع ‌های پیه فرصتی است جهت طولانی شدن ساعات قابل استفاده در یک روز بدون ایجاد هزینه ‌های گزاف از موم و علاوه بر این شمع های پی سوخت تمیز تری را ارائه می دهند.

جایگزین گیاهی برای موم های اسپرماستی

غالب موم‌ های اسپرماستی که هم اکنون در بازار هستند به شکل تصنعی ساخته می ‌شوند. اما در این بخش می خواهیم برای این ماده مفید یک جایگزین گیاهی مثال بزنیم زیرا به طور معمول مواد گیاهی تاثیر بیشتری از مواد شیمیایی دارند. این ماده گیاهی روغن جوجوبا است، در حقیقت مشتق های روغن جوجوبا یا استرهای جوجوبا موم های جامدی هستند که دارای خواص شیمیایی و فیزیکی مشابه این ماده است و همچنین می‌تواند جایگزین گیاهی این ماده باشد و در بسیاری از موارد به عنوان جایگزین از آن استفاده می کنند.

مزایای جایگزینی اسپرماستی با روغن جوجوبا

این ماده به طور کلی از ستیل پالمیتات تشکیل شده است و به طور گسترده ‌ای در محصولات آرایشی، به عنوان مرطوب کننده و به عنوان روغن حامل عطرها مورد استفاده قرار گرفته است، به این خاطر که این روغن مثل روغن‌ های طبیعی تولید شده توسط پوست انسان است. اما کشتار ناجوانمردانه ی نهنگ ‌های در معرض خطر تنها راه بدست آوردن ماده ‌ای نیست که از سبوم انسان تبعیت کند. به همین دلیل استفاده از روغن جوجوبا یک جایگزین بسیار مناسب برای این روغن است و بر این اساس می توانید خطر انقراض و نابودی گونه های نهنگ را نیز حفظ کنید.

روغن جوجوبا از این لحاظ که مانند هیچ روغن گیاهی دیگر نیست می تواند لقب یک روغن منحصر به فرد به خود بگیرد. محصولات معمولی دانه ‌های روغنی، غالبا روغن ‌های گلیسیرید تولید می‌کنند که در آن‌ ها اسید های چرب به یک مولکول گلیسرول اتصال می یابند. اما روغن دانه جوجوبا گلیسیرید یا گلیسیرین ندارد و این روغن یک استر مومی با زنجیر مستقیم بسیار طولانی است که از اسید های چرب و الکل ‌های چرب به هم پیوسته تشکیل شده است. ساختار آن نسبت به روغن ‌های گیاهی سنتی به میزان فراوانی به روغن سبوم انسان و اسپرماستی نزدیک است


دانه ‌های جوجوبا تقریبا پنجاه درصد روغن دارند که اکثر آن ‌ها را می‌توان با پرس‌ های استاندارد بیرون آورد. به آسانی تصفیه می ‌شود که فاقد بو، بدون رنگ و از نظر اکسیداتیو پایدار است. از طرفی روغن جوجوبا توانایی این را دارد که روغن نهنگ را در صنایع دارویی جایگزین کند، جایی که اسپرماستی مدت‌ هاست در فرآیند تخمیر جهت تولید پنی سیلین ‌ها به عنوان عامل ضد کف است. در حقیقت، مطالعات نشان داده است که که جایگزینی اسپرماستی با روغن جوجوبا عملکرد پنی سیلین را بسیار بالا می برد.

از لحاظ عملکرد شیمیایی، اسپرماستی خالص غالبا از ستیل پالمیتات (استر ستیل الکل و پالمیتیک اسید) و دیگر استر های اسید های چرب با الکل‌های چرب و به نسبت کمتری از تری‌گلیسیریدها تشکیل شده است. استر های مومی اکثرا زنجیره‌ های کربن نسبتاً طولانی دارند و در دمای تقریبا چهل و چهار درجه سانتی‌گراد یا (111 درجه فارنهایت) ذوب می شوند و در دمای پایین تر از سی درجه سانتی گراد به شکل جامد در می‌آیند. این ماده در کلروفرم، اتر، دی‌سولفید کربن، روغن‌ها و اتانول گرم به صورت محلول می ‌باشد و در آب نامحلول است. مطابق این اطلاعات شما می توانید ماده ای مشابه استرماستی ها پیدا کنید اما این کار یک کار آسان نیست و بهتر است که به سراغ روغن جوجوبا بروید زیرا تا به امروز دارای بیشترین تشابه با اسپرماستی بوده است





فروش پروتئین وی کنستانتره 80 درصد WPC 80% واردات جدید از کشور هند در پاکت های 20 کیلویی با بالاترین کیفیت تماس ...
مشخصه ها: حاوی 80% وی پروتئین، با قابلیت هضم و جذب بالا پروتئین تقویت کننده سیستم ایمنی حاوی اسیدهای امینه ...
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


فروش اولئیک اسید Oleic acid محصول مالزی ، چین ، ایران در بسته بندی ۱۸۵ کیلویی
خرید فروش اولئیک اسید محصول چین با کیفیت بسیار بالا تناژ موجود oleic acid
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


فروش پودر کراتین بیس و هیدروکلراید بسته بندی 25 کیلویی گرید دارویی خوراکی 09122967819 واتس اپ
خرید و فروش پودر کراتین بیس و هیدروکلراید بسته بندی 25 کیلویی گرید دارویی خوراکی 09122967819 واتس اپ
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


خرید فروش دی فنیل استونیتریل چین 25kg
خرید فروش دی فنیل استونیتریل و دی متیل امینو ایزو پروپیل کلراید هیدروکلراید چین 25kg
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


فروش گلوتاتیون احیا Glutathione Reduced محصول چین گرید آرایشی ۲۵ کیلویی موجود تماس : ۰۹۱۲۱۹۶۵۷۹۷-۸۸۹۸۴۰۹۴-۸۸۹۸۴۰۹۳-۸۸۹۸۴۰۹۲ ...
فروش گلوتاتیون احیا Glutathione Reduced محصول چین گرید آرایشی ۲۵ کیلویی موجود تماس : ۰۹۱۲۱۹۶۵۷۹۷-۸۸۹۸۴۰۹۴-۸۸۹۸۴۰۹۳-۸۸۹۸۴۰۹۲ ...
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


فروش ملاتونین ، خرید ملاتونین ، تهیه ملاتونین ، ملاتونین چیست ، کاربرد ملاتونین / جهت دریافت انالیز کالا ...
ملاتونین ، فروش ملاتونین ، خرید ملاتونین ، تهیه ملاتونین ، ملاتونین چیست ، کاربرد ملاتونین
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


ملاتونین ، فروش ملاتونین ، خرید ملاتونین ، تهیه ملاتونین ، ملاتونین چیست ، کاربرد ملاتونین واتس اپ : ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۱۹ ...
ملاتونین ، فروش ملاتونین ، خرید ملاتونین ، تهیه ملاتونین ، ملاتونین چیست ، کاربرد ملاتونین
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


بنزوفنون ، فروش بنزوفنون ۴ ، خرید بنزوفنون ۴ ، فروش بنزوفنون۴ ، خرید بنزوفنون۴ ، تهیه بنزوفنون
بنزوفنون ، فروش بنزوفنون ۴ ، خرید بنزوفنون ۴ ، فروش بنزوفنون۴ ، خرید بنزوفنون۴ ، تهیه بنزوفنون ،فروش بنزوفنون ...
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


فروش ستو استئاریل الکل با کیفیت بالا در بسته بندی 25 کیلوگرم موجود و دارای مجوز مصرف, لطفا جهت دریافت آنالیز ...
واردات,فروش,خرید,تامین,اسید,مواد,ماده,ارایشی,آرایشی,آرایشی بهداشتی,بهداشتی,دارو,دارویی,گرید,کاسمتیک,واردکننده,مواد ...
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


فروش سیکلو پنتا سیلوکسان با کیفیت بالا در بسته بندی 25 کیلوگرم موجود و دارای مجوز مصرف, لطفا جهت دریافت آنالیز ...
واردات,فروش,خرید,تامین,اسید,مواد,ماده,ارایشی,آرایشی,آرایشی بهداشتی,بهداشتی,دارو,دارویی,گرید,کاسمتیک,واردکننده,مواد ...
آرایشی بهداشتی
۰ تومان
1
بعدي
آخر
(1 تا 10 از 126)

راه اندازي فروشگاه در Eforosh رايگان است

فروش تریس هیدروکلراید،کوجیک اسید,استونیتریل،گلیکولیک، گلوکزامین،کندروتین،دی،فنیل،استو،نیتریل،متادن،افغانستان،کوژیک اسید,هیالورونیک اسید,دی فنیل استونیتریل,DIPHENYLACETONITRILE,پاراستامول,PARACETAMOL,استامینوفن,سدیم اسکوربیل فسفات،متادون،متادن،فروش متادون،متادون پودری،متادون پودری چین،Methadon,فروش Methadon,واردکننده متادون،خرید متادون،تریزما هیدروکلراید،تریس هیدروکسی متیل امینو متان،فروش تریس بیس،فروش تریس هیدروکلراید،تریتون ایکس،فروش تریتون،فروش پنتیلن گلایکول،خرید پنتیلن گلایکول،پنتیلن گلایکول پنتیلن گلیکول پنتیلن ،پنتیلن گلایکول، پنتیلن گلیکول، penthylene glycol , ارایشی ، بهداشتی، ارایشی بهداشتی، بهداشتی، آرایشی، واردات، چین،فروش ترایزول ترمو،فروش ترایزول گیبکو،خرید و فروش سدیم اسکوربات،وارد کننده سدیم اسکوربات،وارد کننده سدیم آسکوربات،واردکننده سدیم اسکوربات،واردکننده سدیم آسکوربات،فروش ویتامین سی،فروش ویتامین c، کلاژن،فروش کلاژن،فروش کلاژن خوراکی،ژلاتین،کلاژن گاوی،کلاژن ماهی،فروش کلاژن خوراکی،انواع کلاژن خوراکی،انواع کلاژن،واردات کلاژن،واردات کلاژن خوراکی،collagen،فروش collagen خوراکی،واردکننده کلاژن،کلاژن فرانسه،کلاژن گاوی خوراکی چینی،کلاژن چینی،اتیل وانیلین،فروش اتیل وانیلین،وارد کننده،مواد شیمیایی،مواد ازمایشگاهی،مواد آزمایشگاهی،فروش اسید آمینه،فروش اسید امینه، فروش ال پرولین، فروش پرولین، گلوتامین،تری فلورواستیک اسید،سدیم اسکوربات،سدیم آسکوربات،واردات چین،فروش مواد شیمیایی،فروش مواد شیمیائی،هیالورونیک اسید،واردات سیگما،فروش رنگ،سیگما،مرک،آلمان،المان،چین،واردکننده مواد شیمیایی شرکت مرک آلمان،واردات مواد شیمیایی،واردات مواد شیمیائی،نماینده رسمی شرکت مرک در ایران،واردات دارو،دارو،مواد اولیه،ارایشی بهداشتی،مواد اولیه آرایشی بهداشتی،سیگما،کد،واحد،وارد،دانشگاه،ازمایشگاه،آزمایشگاه،واردکننده سیگما،فروش مواد آزمایشگاهی،MERCK,SIGMA,ALDRICH,CDH,CDH INDIA,DEXTRIN,DEXTRINE,HYALURONIC ACID,هیالورونیک اسید،نماینده شرکت سیگما،مواد،فروشنده،واردکننده،فروش مواد شیمیایی،فروش مواد شیمیائی،اسید آمینه،اسیدهای آمینه،اسید امینه،دارو،مواد اولیه،شیمی،نمایندگی مرک،نمایندگی MERCK،شیمی،ازمایش،ازمایشگاه،آزمایشگاه،آزمایشگاهی،واردات،اصل،ارجینال،ارژینال،واردکننده شرکت CDH، صادرات،واردات،هند،سولفوریک،متانول،اتانول،هیدروژن،سولفات،سدیم،پتاسیم،کلریدریک،ارایشی،بهداشتی،دارو،واردات مواد اولیه دارویی،واردات مواد شیمیایی شرکت مرک المان،کارلو،کارلو اربا،نماینده شرکت کارلو ایتالیا،اسید،اسید امینه،اسید آمینه،اسیدهای امینه،واردات انواع ویتامین،ویتامین ا،ویتامین آ،ویتامین بی،ویتامین سی،ویتامین دی،ویتامین ای،ویتامین د،ویتامین کا،لایزین،گلوتامین،استیک اسید،فلورو،فلوئور،آهن،اهن،سولفات،هیدروژن،هیدرات،واردات مواد شیمیایی،واردات مواد شیمیائی،واردات شرکت مرک،واردات شرکت ،شیمی،فیزیک،شیشه الات،شیشه آلات،،واردات مواد شیمیایی شرکت سیگما،مواد اولیه،داروسازی،سازمان،استونیتریل،هند،مواد هندی،مواد،ماده،مواد،نمایندگی مرک المان،نمایندگی مرک آلمان،نماینده سیگما امریکا،نماینده سیگما آمریکا،نمایندگی سیگما،فروشنده مواد شیمیایی،مواد عمده،مواد خرد،داروسازی تماد،داروپخش،انستیتو پاستور،واکسن،امپول،آمپول،واردات مواد،مواد کارلو،هگزان،اتیل،متیل،کلراید،دی فنیل استونیتریل،ان-۲-کلرو پروپیل دی متیل امونیوم کلراید،استیک اسید،ضدعفونی،ماسک،الکل،کلسیم،فسفات،بروماید،فلوراید،بتاسیکلودکسترین،بتا سیکلو دکسترین،بتا-سیکلودکسترین،شیمی،استامینوفن،پاراستامول،اتیل اولئات،اسدهای چرب،مریستات،گلیسیدیل،فروش استامینوفن،فروش ،واردات مرک،سدیم دودسیل سولفات،فروش بنزوکائین،بنزوکائین,لیدوکایین,لیدوکائین,دی فنیل استونیتریل,مواد شیمیایی,شیمیایی,شیمیائی,تائورین,کراتین,لوتئین,هیدروکینون,پروتئین,دگزامتازون,سیپروهپتادین,سدیم اسکوربیل فسفات,سدیم,پتاسیم