Search

چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403

منو

آرایشی بهداشتی






قيمت:   ۰ تومان

مواد اولیه آزمایشگاهی » آرایشی بهداشتی

فروش پروپیل پارابن با کیفیت بالا در بسته بندی 25 کیلوگرم موجود و دارای مجوز مصرف, لطفا جهت دریافت آنالیز کالا و استعلام قیمت با شماره های شرکت تماس حاصل فرمایید. 09122967819 ,88984092 ,88984093,88984094

پروپیل پارابن یک نگهدارنده شیمیایی است که در تولید محصولات بهداشتی و آرایشی و برخی از مواد غذایی کاربرد بسیار زیادی دارد. پروپیل پارابن به عنوان یک پارابن طبقه بندی می شود. پارابن ها گروهی از نگهدارنده های شیمیایی هستند  که به طور گسترده در محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شوند.

از مرطوب کننده ها ، شامپوها و سرم های تجاری موجود گرفته تا کرم ها ، لوسیون ها و خمیردندان ها ، تقریباً همه محصولات آرایشی حاوی پارابن هستند. پارابن ها از رشد باکتری ها و کپک ها در محصول جلوگیری می کنند و محصولات حاوی پارابن می توانند ماه ها و حتی سالها ماندگاری داشته باشند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

انواع پارابن

متداول ترین پارابن ها عبارتند از:

  • بوتیل پارابن
  • ایزوبوتیل پارابن
  • پروپیل پارابن
  • متیل پارابن
  • اتیل پارابن

حتماً این نام ها را در لیست مواد تشکیل دهنده اکثر محصولات آرایشی و مراقبت از پوست دیده اید. یک محصول واحد می تواند حاوی یک یا چند نوع پارابن باشد. پارابن ها اغلب در ترکیب با سایر مواد نگهدارنده استفاده می شوند تا مطمئن شوند که می توانند محصول را در برابر طیف وسیعی از باکتری ها و میکروب ها محافظت کنند.

کاربردهای پروپیل پارابن چیست؟

پروپیل پارابن برای افزایش طول عمر محصول و برای جلوگیری از آلودگی میکروبی در ترکیبات محصولات استفاده می شود. آلودگی میکروبی می تواند در اثر قرار گرفتن در معرض باکتری ها وکپک ها در هوا و استفاده عمومی از محصول توسط دست ها ایجاد شود. مواد نگهدارنده ، مانند پارابن ها به منظور کاهش احتمال رشد باکتری ها و کپک ها در محصولات طراحی شده اند. این امر برای اطمینان از ایمنی یک محصول مهم است.

پروپیل پارابن به طور طبیعی در برخی محصولات مانند  میوه و سبزیجات مانند جو ، دانه کتان و انگور وجود دارد. پارابن ها به شکل p-hydroxybenzoic acid (PHBA) در گیاهان یافت می شوند ، یک ماده شیمیایی که برای محافظت از گیاه تجزیه می شود و به پارابن تبدیل می شود. پارابن های مورد استفاده در لوازم آرایشی ، مشابه با آنهایی هستند که در طبیعت یافت می شوند. اگر پارابن ها از طریق پوست جذب بدن انسان شوند ، بدن انسان می تواند آنها را به سرعت به PHBA متابولیزه کرده و از بین ببرد.

پارابن ها تا همین اواخر پرکاربردترین گروه های نگهدارنده در محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی بودند و به دلیل ملایمت ، عدم حساسیت در مقایسه با سایر مواد نگهدارنده بسیار محبوب بودند. با این حال ، استفاده از پارابن ها به دلیل عوارض احتمالی آنها باعث نگرانی های بهداشتی بحث برانگیز شده است.


چرا از پروپیل پارابن در صنایع بسیار زیاد استفاده می شود ؟

این ترکیب شیمیایی به عنوان یک نگهدارنده در لوازم آرایشی و محصولات بهداشتی عمل می کند. در بیشتر تولید این محصولات ، پارابن ها در سطوح بسیار پایین از ۰.۰۱ تا ۰.۳ استفاده می شوند. استفاده از مواد نگهدارنده برای جلوگیری از آلودگی میکروبی و همچنین جلوگیری از تخریب عوامل محیطی مانند گرما ، نور و هوا ضروری می باشد. محصولات مراقبت از پوست ؛ بسیار مستعد آلودگی و رشد میکروبی می باشد و حساس ترین محصولات کرم ها و لوسیون ها هستند  که در ظروف بسته بندی می شوند ، مکرراً باز می شوند و با انگشتان روی پوست مالیده می شوند.

علاوه بر خواص ، محدود کردن رشد باکتری ها و قارچ ها ، مواد نگهدارنده مانند ایزوبوتیل پارابن ما را در برابر عفونت و سایر بیماری ها که از طریق این مواد بوجود می آیند ، ایمن می کند. درست است که پوست ما به عنوان یک مانع در مقابل میکروب ها عمل می کند ، اما اگر کرم های آلوده بر روی پوست استعمال شود ، می تواند واکنش التهابی ایجاد کنند و در طولانی مدت منجر به آسیب پوستی خواهند شد.

علاوه بر این ، اگر محصول آلوده بر روی پوست زخم شده و آسیب دیده استعمال شود یا اگر مقدار کمی رژ لب به طور تصادفی از طریق دهان خورده شود ، باکتری ها به راحتی می توانند به بدن ما حمله کنند و فرد را بیمار کنند.

فواید استفاده از پروپبل پارابن چیست؟

 

افزایش ماندگاری :

پارابن ها به تثبیت فرمول یک محصول و افزایش ماندگاری آنها بسیار کمک می کنند. بدون مواد نگهدارنده ، اکثر محصولات مراقبت از پوست یا لوازم آرایشی فقط ۲-۴ هفته بعد از تولید ، فاسد شدن خواهند شد .

مقرون به صرفه بودن :

از بسیاری جهات ، استفاده از چنین مواد نگهدارنده ای در زمان ما بسیار ضروری است. ما اغلب این را می دانیم که چگونه می توان برخی از محصولات مراقبت از پوست را با قیمت ارزان خریداری کنیم و پول زیادی را برای دور ریختن بسیاری از محصولات منقضی شده در سطل زباله هدر ندهیم. از بسیاری جهات ، این امر با استفاده از پارابن ها و سایر مواد نگهدارنده مقدور می باشد.

شرایط ذخیره سازی :

یکی دیگر از عوامل اصلی آلودگی محصولات بهداشتی و آرایشی شرایط نگهداری است. از آنجا که اکثر محصولات در دمای اتاق ذخیره می شوند ، دمای گرم می تواند رشد میکروارگانیسم ها را تحریک کند. علاوه بر این ، مواد مورد استفاده در فرمولاسیون آرایشی مانند آب ، روغن ، پپتیدها و کربوهیدرات ها محیطی مناسب برای رشد میکروارگانیسم ها ایجاد می کند.

آلودگی میکروبی می تواند منجر به مشکلات سلامتی قابل توجهی برای فرد ، از تحریک پوست گرفته تا عفونت شود. برای جلوگیری از این مشکلات ، یک نگهدارنده قوی و در عین حال فاقد  خواص  تحریک کننده باید به فرمولاسیون محصولات بهداشتی و آرایشی اضافه شود.


عوارض و خطرات استفاده از پروپیل پارابن چیست؟

طی ۱۰ سال گذشته ، پارابن ها به دلیل استفاده از آنها در لوازم آرایشی مورد انتقاد قرار گرفته اند ، زیرا پتانسیل این مواد در ایجاد برخی از مشکلات برای سلامتی ، در تحقیقات نشان داده شده است . با این حال ، تحقیقات روی پارابن ها متناقض می باشند. برخی از عوارض جانبی این ترکیبات عبارتند از :

اختلالات هورمونی :

نگرانی پیرامون پارابن ها زمانی شروع شد که در سال ۱۹۹۸ یک مطالعه نشان داد این ترکیبات دارای اثر استروژنی ضعیفی در موش صحرایی هستند. این بدان معنی است که پارابن ها ، می توانند به گیرنده های استروژن متصل شوند و به طور بالقوه تولید هورمون ها را در بدن مختل کنند. این مسئله نگران کننده بود ، زیرا اگر پارابن ها توانایی تقلید عملکرد هورمون استروژن را در بدن داشته باشند ، می توانند تعادل هورمونی در بدن را مختل کنند.

توجه به این نکته ضروری است که با وجود اینکه استروژن معمولاً به عنوان هورمون زنانه طبقه بندی می شود ، مصرف این ماده توسط هر دو جنس باعث تولید استروژن در بدن افراد می شود و به طور بالقوه می تواند افراد را تحت تأثیر اختلال هورمونی قرار دهند. اختلالات هورمونی می تواند بر فعالیت های تولید مثل در بدن مانند بارداری و قاعدگی تأثیرات منفی بگذارد.

اما برخی از مطالعات انجام شده ، نشان داده است که اثرات استروژنیک پروپیل پارابن بر روی موش ها بسیار اندک می باشد. اثر استروژنیک پارابن ها روی موش ها حدود ۱۰۰۰۰ برابر ضعیف تر از هورمون استروژن طبیعی در بدن می باشد . این امر نشان می دهد که اثرات بالقوه مضر این مواد بر بدن بسیار ناچیز است . یکی دیگر از مسائل مربوط به این مطالعات این است که  اثرات این ماده بر روی حیوانات آزمایش شده است و بر روی بدن انسان آزمایشاتی صورت نگرفته است.


چگونه از پروپیل پارابن به طور ایمن استفاده کنیم ؟

غلظت معمولی پارابن های مورد استفاده در لوازم آرایشی ۰.۰۱ تا ۰.۳ درصد است. به دلیل اختلاف نظر در مورد مصرف پارابن ها ، این مواد در اروپا و ایالات متحده بسیار تنظیم شده استفاده می شوند. دلایل کمی برای نگرانی در مورد استفاده از این مواد در محصولات بهداشتی و آرایشی وجود دارد.

با این حال ، اگر از تعداد زیادی از محصولات حاوی پارابن ها از جمله پروپیل پارابن استفاده می کنید ، ممکن است پوست خود را در معرض سطوح  بالاتر از حد معمول این ماده قرار دهید و این عمل ممکن است کمی خطر تحریک پوست در شما را افزایش دهد. اگر پوست حساسی دارید ، بهتر است از محصولات حاوی این ترکیبات کمتر استفاده کنید.

آیا پروپیل پارابن بر محیط زیست تأثیر می گذارد ؟

مشخص شده است که پروپیل پارابن و انواع دیگر پارابن ها به دلیل استفاده و انتشار در محیط زیست ، از طریق سیستم فاضلاب ممکن است تاثیرات زیست محیطی داشته باشند. با اینحال تاثیرات پارابن ها پس از قرار گرفتن در محیط زیست ناشناخته است و تحقیقات نشان داده اند  که این ترکیبات تأثیرات کمی بر موجودات در محیط زیست خواهند داشت.

موارد دیگر استفاده از پروپیل پارابن چیست ؟

علاوه بر وجود طبیعی این ماده در برخی از میوه ها و سبزیجات ، ممکن است از برخی پارابن ها برای حفظ مواد غذایی نیز استفاده شوند. محصولات غذایی معمولی که ممکن است حاوی این پارابن برای افزایش ماندگاری باشند شامل آبجو ، سس ، دسر ، نوشابه ، مربا ، ترشی ، لبنیات منجمد ، سبزیجات فرآوری شده و شربت های طعم دهنده هستند.

سرطان پستان :

یک مطالعه در سال ۲۰۰۴ تاثیر غلظت پارابن ها را در ایجاد تومورهای سینه مورد بررسی قرار داده بود. در این مطالعه مقداری پروپیل پارابن در تومورهای سینه یافت شده است. این مطالعه نشان داده است ،که این پارابن باعث بروز سرطان سینه می شود ، اما این مطالعات دارای برخی از اشکالات می باشد. اولین چیزی که در این مطالعات باید به آن اشاره کرد ، این است که در این مطالعه مشخص شده است تومورهای سینه حاوی پارابن هستند ، اما آنها نشان ندادند که ارتباط مستقیمی بین استفاده از پارابن و ایجاد سرطان سینه وجود دارد.

تحقیقات جدید نشان  داده است ، که پارابن ها از جمله پروپیل پارابن  موجود  در لوازم آرایشی بی خطر می باشند و ترجیح داده می شوند زیرا ملایم ، بدون حساسیت و بسیار موثر هستند. در واقع مشخص شد که پارابن ها به دلیل توانایی آنها در جلوگیری از رشد کپک ، قارچ ها و سایر عوامل بیماری زا مفید نیز می باشند.

علاوه بر این ، این مطالعات نشان داده است که پارابن ها هیچ تداخلی با هورمون های طبیعی بدن ندارند. به طور کلی ، صنعت لوازم آرایشی تشخیص داده است که سطوح پایین پارابن های مورد استفاده ، از جمله پروپیل پارابن در محصولات آرایشی کاملا بی خطر است.

آیا پروپیل پارابن باعث تحریک یا واکنش های آلرژیک می شود؟

پارابن ها ممکن است باعث برخی از مشکلات پوستی از جمله  سوزش ، آلرژی و حساسیت شوند، به ویژه در پوست های حساس یا تحریک شده ، این مشکلات بیشتر رخ می دهد. عوارض جانبی مصرف این مواد عبارتند از :

التهاب :

پارابن ها به دلیل داشتن خواص ملایم و غیر تحریک کننده بودن ، در محصولات بهداشتی و آرایشی استفاده می شوند . با این حال ، مانند هر ماده دیگری ممکن است برای برخی از افراد ایجاد حساسیت و سوزش کند. به عنوان مثال محققان شان داده اند ، که برخی افراد به طور خاص به پروپیل پارابن حساسیت دارند و برخی دیگر از افراد هیچ گونه مشکلی با این ترکیبات ندارند.

به طور کلی توصیه می شود که انواع پوست های بسیار حساس ، مانند کسانی که مستعد اگزما یا درماتیت هستند ، یا افرادی که دارای پوست آسیب دیده هستند ، از پارابن ها در صورت تحریک کننده بودن استفاده نکنند.

آلرژی :

یکی دیگر از نگرانی ها مربوط به پروپیل پارابن و دیگر پارابن ها ، احتمال ایجاد واکنش آلرژیک در صورت مصرف این مواد برای برخی از افراد می باشد. با این حال ،  بروز آلرژی و درماتیت تماسی آلرژیک به پارابن ها بسیار کم اتفاق می افتد. مانند بسیاری از ترکیبات مراقبت از پوست ، پارابن ها نیز در صورت استفاده بر روی پوست ملتهب یا آسیب دیده ، مانند انواع پوست های که دچار درماتیت و اگزما هستند ، می توانند باعث تحریک و حساسیت شوند. به همین دلیل است که پارابن ها هرگز برای حفظ کرم های هیدروکورتیزون موضعی یا پمادهای آنتی بیوتیکی که در پوست آسیب دیده یا ملتهب کاربرد دارند ، استفاده نمی شوند.

آیا باید از مصرف پروپیل پارابن اجتناب کرد ؟

به طور روزانه شما در معرض ترکیباتی قرار می گیرید که بسیار بیشتر از پارابن ها ، استروژنیک هستند. همانطور که دیدیم پروپیل پارابن ، از نظر استروژنیک بودن بسیار ضعیف می باشد. بسیاری از ترکیبات دیگر که معمولاً مصرف می کنیم مانند استرادیول یا قرص های پیشگیری از بارداری یا فیتواستروژن ها از غذاهایی مانند سویا ، دارای اثر استروژنی قوی تری نسبت به این مواد هستند ولی  بی خطر در نظر گرفته می شوند.

تفاوت بین پارابن ها در چیست ؟

متداول ترین پارابن ها عبارتند از متیل پارابن ، اتیل پارابن ، پروپیل پارابن ، ایزوپروپیل پارابن و بوتیل پارابن. پارابن های زنجیره کوتاه ؛ مانند متیل پارابن و اتیل پارابن اغلب در ترکیب با پارابن های دیگر استفاده می شوند. پارابن های زنجیره بلند اغلب به تنهایی استفاده می شوند. برخی از پارابن ها ، مانند متیل پارابن بیشتر از پارابن های دیگر باعث تحریک و حساسیت می شود. برخی از پارابن ها مانند پارابن های زنجیره بلندتر ، از لحاظ کارایی قوی تر در نظر گرفته می شوند.



فروش پروتئین وی کنستانتره 80 درصد WPC 80% واردات جدید از کشور هند در پاکت های 20 کیلویی با بالاترین کیفیت تماس ...
مشخصه ها: حاوی 80% وی پروتئین، با قابلیت هضم و جذب بالا پروتئین تقویت کننده سیستم ایمنی حاوی اسیدهای امینه ...
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


فروش اولئیک اسید Oleic acid محصول مالزی ، چین ، ایران در بسته بندی ۱۸۵ کیلویی
خرید فروش اولئیک اسید محصول چین با کیفیت بسیار بالا تناژ موجود oleic acid
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


فروش پودر کراتین بیس و هیدروکلراید بسته بندی 25 کیلویی گرید دارویی خوراکی 09122967819 واتس اپ
خرید و فروش پودر کراتین بیس و هیدروکلراید بسته بندی 25 کیلویی گرید دارویی خوراکی 09122967819 واتس اپ
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


خرید فروش دی فنیل استونیتریل چین 25kg
خرید فروش دی فنیل استونیتریل و دی متیل امینو ایزو پروپیل کلراید هیدروکلراید چین 25kg
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


فروش گلوتاتیون احیا Glutathione Reduced محصول چین گرید آرایشی ۲۵ کیلویی موجود تماس : ۰۹۱۲۱۹۶۵۷۹۷-۸۸۹۸۴۰۹۴-۸۸۹۸۴۰۹۳-۸۸۹۸۴۰۹۲ ...
فروش گلوتاتیون احیا Glutathione Reduced محصول چین گرید آرایشی ۲۵ کیلویی موجود تماس : ۰۹۱۲۱۹۶۵۷۹۷-۸۸۹۸۴۰۹۴-۸۸۹۸۴۰۹۳-۸۸۹۸۴۰۹۲ ...
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


فروش ملاتونین ، خرید ملاتونین ، تهیه ملاتونین ، ملاتونین چیست ، کاربرد ملاتونین / جهت دریافت انالیز کالا ...
ملاتونین ، فروش ملاتونین ، خرید ملاتونین ، تهیه ملاتونین ، ملاتونین چیست ، کاربرد ملاتونین
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


ملاتونین ، فروش ملاتونین ، خرید ملاتونین ، تهیه ملاتونین ، ملاتونین چیست ، کاربرد ملاتونین واتس اپ : ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۱۹ ...
ملاتونین ، فروش ملاتونین ، خرید ملاتونین ، تهیه ملاتونین ، ملاتونین چیست ، کاربرد ملاتونین
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


بنزوفنون ، فروش بنزوفنون ۴ ، خرید بنزوفنون ۴ ، فروش بنزوفنون۴ ، خرید بنزوفنون۴ ، تهیه بنزوفنون
بنزوفنون ، فروش بنزوفنون ۴ ، خرید بنزوفنون ۴ ، فروش بنزوفنون۴ ، خرید بنزوفنون۴ ، تهیه بنزوفنون ،فروش بنزوفنون ...
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


فروش ستو استئاریل الکل با کیفیت بالا در بسته بندی 25 کیلوگرم موجود و دارای مجوز مصرف, لطفا جهت دریافت آنالیز ...
واردات,فروش,خرید,تامین,اسید,مواد,ماده,ارایشی,آرایشی,آرایشی بهداشتی,بهداشتی,دارو,دارویی,گرید,کاسمتیک,واردکننده,مواد ...
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


فروش سیکلو پنتا سیلوکسان با کیفیت بالا در بسته بندی 25 کیلوگرم موجود و دارای مجوز مصرف, لطفا جهت دریافت آنالیز ...
واردات,فروش,خرید,تامین,اسید,مواد,ماده,ارایشی,آرایشی,آرایشی بهداشتی,بهداشتی,دارو,دارویی,گرید,کاسمتیک,واردکننده,مواد ...
آرایشی بهداشتی
۰ تومان
1
بعدي
آخر
(1 تا 10 از 126)

راه اندازي فروشگاه در Eforosh رايگان است

فروش تریس هیدروکلراید،کوجیک اسید,استونیتریل،گلیکولیک، گلوکزامین،کندروتین،دی،فنیل،استو،نیتریل،متادن،افغانستان،کوژیک اسید,هیالورونیک اسید,دی فنیل استونیتریل,DIPHENYLACETONITRILE,پاراستامول,PARACETAMOL,استامینوفن,سدیم اسکوربیل فسفات،متادون،متادن،فروش متادون،متادون پودری،متادون پودری چین،Methadon,فروش Methadon,واردکننده متادون،خرید متادون،تریزما هیدروکلراید،تریس هیدروکسی متیل امینو متان،فروش تریس بیس،فروش تریس هیدروکلراید،تریتون ایکس،فروش تریتون،فروش پنتیلن گلایکول،خرید پنتیلن گلایکول،پنتیلن گلایکول پنتیلن گلیکول پنتیلن ،پنتیلن گلایکول، پنتیلن گلیکول، penthylene glycol , ارایشی ، بهداشتی، ارایشی بهداشتی، بهداشتی، آرایشی، واردات، چین،فروش ترایزول ترمو،فروش ترایزول گیبکو،خرید و فروش سدیم اسکوربات،وارد کننده سدیم اسکوربات،وارد کننده سدیم آسکوربات،واردکننده سدیم اسکوربات،واردکننده سدیم آسکوربات،فروش ویتامین سی،فروش ویتامین c، کلاژن،فروش کلاژن،فروش کلاژن خوراکی،ژلاتین،کلاژن گاوی،کلاژن ماهی،فروش کلاژن خوراکی،انواع کلاژن خوراکی،انواع کلاژن،واردات کلاژن،واردات کلاژن خوراکی،collagen،فروش collagen خوراکی،واردکننده کلاژن،کلاژن فرانسه،کلاژن گاوی خوراکی چینی،کلاژن چینی،اتیل وانیلین،فروش اتیل وانیلین،وارد کننده،مواد شیمیایی،مواد ازمایشگاهی،مواد آزمایشگاهی،فروش اسید آمینه،فروش اسید امینه، فروش ال پرولین، فروش پرولین، گلوتامین،تری فلورواستیک اسید،سدیم اسکوربات،سدیم آسکوربات،واردات چین،فروش مواد شیمیایی،فروش مواد شیمیائی،هیالورونیک اسید،واردات سیگما،فروش رنگ،سیگما،مرک،آلمان،المان،چین،واردکننده مواد شیمیایی شرکت مرک آلمان،واردات مواد شیمیایی،واردات مواد شیمیائی،نماینده رسمی شرکت مرک در ایران،واردات دارو،دارو،مواد اولیه،ارایشی بهداشتی،مواد اولیه آرایشی بهداشتی،سیگما،کد،واحد،وارد،دانشگاه،ازمایشگاه،آزمایشگاه،واردکننده سیگما،فروش مواد آزمایشگاهی،MERCK,SIGMA,ALDRICH,CDH,CDH INDIA,DEXTRIN,DEXTRINE,HYALURONIC ACID,هیالورونیک اسید،نماینده شرکت سیگما،مواد،فروشنده،واردکننده،فروش مواد شیمیایی،فروش مواد شیمیائی،اسید آمینه،اسیدهای آمینه،اسید امینه،دارو،مواد اولیه،شیمی،نمایندگی مرک،نمایندگی MERCK،شیمی،ازمایش،ازمایشگاه،آزمایشگاه،آزمایشگاهی،واردات،اصل،ارجینال،ارژینال،واردکننده شرکت CDH، صادرات،واردات،هند،سولفوریک،متانول،اتانول،هیدروژن،سولفات،سدیم،پتاسیم،کلریدریک،ارایشی،بهداشتی،دارو،واردات مواد اولیه دارویی،واردات مواد شیمیایی شرکت مرک المان،کارلو،کارلو اربا،نماینده شرکت کارلو ایتالیا،اسید،اسید امینه،اسید آمینه،اسیدهای امینه،واردات انواع ویتامین،ویتامین ا،ویتامین آ،ویتامین بی،ویتامین سی،ویتامین دی،ویتامین ای،ویتامین د،ویتامین کا،لایزین،گلوتامین،استیک اسید،فلورو،فلوئور،آهن،اهن،سولفات،هیدروژن،هیدرات،واردات مواد شیمیایی،واردات مواد شیمیائی،واردات شرکت مرک،واردات شرکت ،شیمی،فیزیک،شیشه الات،شیشه آلات،،واردات مواد شیمیایی شرکت سیگما،مواد اولیه،داروسازی،سازمان،استونیتریل،هند،مواد هندی،مواد،ماده،مواد،نمایندگی مرک المان،نمایندگی مرک آلمان،نماینده سیگما امریکا،نماینده سیگما آمریکا،نمایندگی سیگما،فروشنده مواد شیمیایی،مواد عمده،مواد خرد،داروسازی تماد،داروپخش،انستیتو پاستور،واکسن،امپول،آمپول،واردات مواد،مواد کارلو،هگزان،اتیل،متیل،کلراید،دی فنیل استونیتریل،ان-۲-کلرو پروپیل دی متیل امونیوم کلراید،استیک اسید،ضدعفونی،ماسک،الکل،کلسیم،فسفات،بروماید،فلوراید،بتاسیکلودکسترین،بتا سیکلو دکسترین،بتا-سیکلودکسترین،شیمی،استامینوفن،پاراستامول،اتیل اولئات،اسدهای چرب،مریستات،گلیسیدیل،فروش استامینوفن،فروش ،واردات مرک،سدیم دودسیل سولفات،فروش بنزوکائین،بنزوکائین,لیدوکایین,لیدوکائین,دی فنیل استونیتریل,مواد شیمیایی,شیمیایی,شیمیائی,تائورین,کراتین,لوتئین,هیدروکینون,پروتئین,دگزامتازون,سیپروهپتادین,سدیم اسکوربیل فسفات,سدیم,پتاسیم