Search

پنجشنبه 9 فروردين 1403

منو

آرایشی بهداشتی






قيمت:   ۰ تومان

مواد اولیه آزمایشگاهی » آرایشی بهداشتی

فروش هیدروکینون با کیفیت بالا در بسته بندی 25 کیلوگرم موجود و دارای مجوز مصرف, لطفا جهت دریافت آنالیز کالا و استعلام قیمت با شماره های شرکت تماس حاصل فرمایید. 09122967819 ,88984092 ,88984093,88984094

هیدروکینون چیست و از خطرات بالقوه آن چه می دانید؟

هیدروکینون یک ترکیب بلوری است که از آن به عنوان رنگدانه یا ماده روشن کننده پوست در محصولات مراقبت از  پوست استفاده می شود.  این ترکیب به روشن شدن مناطقی از پوست مانند هایپرپیگمانتاسیون ، کک و مک ، لکه های پیری و ملاسما ناشی از آکنه ، نوسانات هورمونی یا آسیب های پوستی کمک می کند.

هیدروکینون در واقع  نوعی کرم موضعی است که برای روشن کردن لکه های تیره پوست (که به آن هیپرپیگمانتاسیون نیز گفته می شود)  مورداستفاده قرار می گیرد. این کرم  به صورت نسخه ای به تنهایی و به صورت کرم ترکیبی حاوی استروئید موضعی و رتینوئید موضعی در دسترس می باشد. در برخی از کشورها ، از جمله ایالات متحده ، این کرم بدون نسخه ، اغلب در فرمولاسیون ۲-۳% در دسترس می باشد.

نحوه عملکرد هیدروکینون چگونه است؟

هیدروکینون با سرکوب ملانوسیت ها ، سلول های پوستی تولید کننده ملانین ، پوست را روشن می کند. ملانین رنگدانه ای است که به پوست و موهای ما رنگ می بخشد. گاهی اوقات ، پوست ما به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب ، التهاب ، تغییرات هورمونی یا پیری ، ملانین زیادی تولید می کند. هیدروکینون تولید ملانین را کند می کند  و باعث می شود لکه های موجود کم رنگ شوند در حالی که از تشکیل لک های جدید جلوگیری می کند. با این حال ، دیدن نتایج ممکن است چندین هفته طول بکشد.

متخصصان پوست اغلب از هیدروکینون برای درمان ملاسما استفاده می کنند ، ملاسما یک بیماری پوستی می باشد که باعث ایجاد  لکه های تیره در پیشانی ، گونه ها و لب بالایی می شود . گرچه  این بیماری غالباً ژنتیکی است اما ملاسما در اثر قرار گرفتن در معرض آفتاب و تغییرات هورمونی مانند بارداری ، قرص های ضد بارداری یا درمان جایگزینی هورمونی  نیز ایجاد می شود.

هیدروکینون همچنین برای تغییر رنگ پوست نیز موثر می باشد. این  ترکیب می تواند تغییر رنگ یا لکه های تیره روی پیشانی یا گردن شما را درمان کند ، بنابراین پوست شما  می تواند روشن تر ، زیباتر و بدون لک به نظر برسد.

انواع هیدروکینون

هیدروکینون ماده ای است که در طبیعت یافت می شود اما اغلب در آزمایشگاه ساخته می شود. در طبیعت ، این ماده شیمیایی  را می توان در برخی از گیاهان و قارچ ها مانند قارچ Agaricus hondenis مشاهده کنید. هیدروکینون گیاهی همچنین در بدن حشره ای به نام سوسک بمب افکن تولید می شود که از آن به عنوان ترشح دفاعی استفاده می کند. در حالی که هیدروکینون در طبیعت وجود دارد ، اما معمولاً برداشت آن از منابع طبیعی عملی نیست. در نتیجه ، تقریباً همیشه در آزمایشگاه تولید می شود.


بسیاری از خانم ها برای از بین بردن کک و مک ها ، لکه های آکنه یا سایر لکه های تیره از کرم های روشن کننده استفاده می کنند. بیشتر اوقات ، ماده اصلی در این نوع کرم ها هیدروکینون است. این ترکیب یکی از قوی ترین روش های درمانی برای هایپرپیگمنتیشن است ، اما به دلیل اثرات مضر بسیار بحث برانگیز می باشد

روش تولید هیدروکینون

تولید هیدروکینون در آزمایشگاه شامل ترکیب یک ماده ، به طور معمول بنزن یا فنل ، با یک ماده شیمیایی دیگر برای شروع واکنش در محل تولید هیدروکینون می باشد که همراه با محصولات جانبی است. هیدروكینون خود نتیجه یك مكانیسم ردوكس است كه سایر مولكول ها را درگیر می كند.

هیدروکینون همچنین می تواند از طریق سه فرایند شیمیایی تولید شود که شامل واکنش های اکسیداسیون ، احیا و آلکیلاسیون می باشد. در مرحله اول ، می تواند توسط اکسیداسیون فنل تولید شود. در مرحله دوم ، اکسیداسیون آنیلین با دی اکسید منگنز در شرایط اسیدی و به دنبال آن کاهش با غبار آهن در محیط آبی انجام شود . سرانجام ، آلكیلاسیون بنزن با پروپیلن برای ایجاد ایزومر پارا -دی-ایزوپروپیل بنزن ، علاوه بر ایزومرهای دیگر ، كه اکسید شده و دی هیدرو پراكسید مربوطه را تولید می كند ، متعاقباً با اسید برای تولید هیدروكینون تصفیه می شود.

سمیت و عوارض هیدروکینون

هیدروکینون یک متابولیت عمده بنزن است که یک ماده مختل کننده خونسازی و سرطان زا شناخته شده است و با بدخیمی در محیط های شغلی مرتبط است. قرار گرفتن در معرض هیدروکینون توسط انسان می تواند توسط منابع غذایی ، شغلی و محیطی اتفاق بیفتد. در محیط زیست این ترکیب برای موجودات آبزی سمی است اما  برای باکتری ها و قارچ ها آنچنان سمیتی ندارد. شواهد اخیر نشان داده است که هیدروکینون قادر است با ایجاد آسیب در DNA ، خطر سرطان زایی را افزایش داده و همچنین پاسخ های ایمنی عمومی را که ممکن است در ایجاد اختلال در واکنش ایمنی میزبان نقش داشته باشد ، به خطر بیندازد.

کاربردهای هیدروکینون

هیدروکینون یک ماده روشن‌کننده پوست است. کرم هیدروکینون پوست را سفید می‌کند، که می‌تواند در درمان انواع مختلف هایپرپیگمنتیشن (تیرگی و لکه‌ی پوست) مفید باشد.

از هیدروکینون برای روشن شدن لکه‌های تیره‌ی پوست (که به آن هایپرپیگمنتیشن، ملاسما، لکه‌های کبدی، لکه‌های پیری، کک و مک نیز گفته می‌شود) به دلیل بارداری، قرص‌های ضد بارداری، داروی هورمون یا آسیب به پوست استفاده می‌شود.


هیدروکینون به عنوان متابولیت اصلی بنزن به دلیل کاربرد گسترده ای که  در فعالیت های انسانی و صنعتی دارد ، یک ماده شیمیایی فراگیر در محیط است. می تواند به عنوان یک عامل در حال توسعه در عکاسی ، واسطه رنگ ، تثبیت کننده در رنگ ها ، روغن های الکلی  و سوخت موتور استفاده شود. علاوه بر این ، از هیدروکینون به عنوان یک آنتی اکسیدان در صنایع لاستیک و مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. پماد و صابون هیدروکینون نیز برای روشن سازی پوست مورد باعث فروش هیدروکینون در مقیاس گسترده تر می شود.

گاهی اوقات ، سوالاتی در مورد رابطه هیدروکینون و کینون مطرح می شود. از نظر لوازم آرایشی ، هیچ شباهتی بین این دو ماده وجود ندارد. هیدروکینون مشتق کینون می باشد ، کینون اصطلاحی است که برای توصیف هر ترکیب معطر دارای دو گروه عملکردی کربونیل  مورد استفاده قرار می گیرد. از طرف دیگر ، کینین یک آلکالوئید است که از پوست درخت گیاه سانچونا گرفته می شود و یک ماده رایج مقوی در آب است.

آیا هیدروکینون بی خطر است؟

در سال ۱۹۸۲ ، FDA ایالات متحده هیدروكینون را برای درمان عارضه های پوستی ایمن معرفی کرد. با این حال ، چندین سال بعد ، برخی از کرم های هیدروکینون پس از اینکه محصولات آنها حاوی جیوه بود از بازار خارج شدند . این مسئله باعث نگرانی عمومی شد و منجر به گزارشات غالباً اغراق آمیزی شد که حاکی از این بود که  هیدروکینون سمی ، خطرناک و یا سرطانزا می باشد

متخصصان پوست بیان می کنند هیدروكینون بی خطر می باشد ، به شرط آنكه از یك محصول معتبر و قابل اعتماد خریداری شده باشد یا آن را با نظارت متخصصان پوست استفاده كنید. همچنین  یک پدیده به نام اوکرونوز یا افزایش رنگدانه ها / تیره شدن پوست وجود دارد که در غلظت های زیاد و با استفاده طولانی مدت توسط هیدروکینون ایجاد می شود.استفاده از فرمولاسیون ۲٪ تا ۴٪ دو بار در روز و حداکثر ۱۲ هفته بی خطر می باشد.

برخی از متخصصان همچنین  بر این باورند که هیدروکینون برای تناسب توزیع رنگدانه های پوست می تواند خیلی خوب عمل  کند. برخی تحقیقات وجود دارد که نشان می دهد این ماده ممکن است باعث افزایش رنگدانه در رنگ های تیره پوست شود. اگر پوستی متوسط ​​تا تیره دارید ، قبل از استفاده از هرگونه کرم هیدروکینون با متخصص پوست خود صحبت کنید.

هیدروکینون یکی از موثرترین مواد روشن کننده پوست در مراقبت از پوست است. با این حال ، از نظر علمی اثبات شده است که عوارض جانبی منفی دارد. از آنجا که هیدروکینون یک ماده رایج در محصول مراقبت از پوست می باشد، بنابراین هر محصول آرایشی حاوی Hydroquinone دارای درجه ایمنی F می باشد. سازمان FDA  هشدار داده است که از هیدروکینون و هر محصولی که حاوی آن می باشد خودداری کنید.

خطرات بالقوه هیدروکینون عبارتند از:

  • این ماده سرطان زا و جهش زا است
  • برای ارگان های مختلف سمی است
  • قرار گرفتن در معرض هیدروکینون، علائم آرتریت روماتوئید را بدتر می کند.
  • استفاده طولانی مدت می تواند منجر به اختلال پوستی به نام اوکرونوز برون زا می شود
  • هیدروکینون می تواند باعث واکنش آلرژیک و تحریک پوست شود.

برای روشن سازی پوست به جای استفاده از هیدروکینون چه باید کرد؟

در حالی که هیدروکینون محبوب ترین و مسلماً موثرترین ماده روشن کننده پوست است ، اما ارزش آن را ندارد که سلامتی خود را به خطر بیندازیم . چندین جایگزین ایمن برای هیدروکینون وجود دارد که می تواند به مدت طولانی و در انواع محصولات مراقبت از پوست استفاده شود. مواد طبیعی روشن کننده پوست شامل موارد زیر است:

  • عصاره توت
  • عصاره Madder
  • ویتامین سی
  • نیاسین آمید ویتامین (B3)
  • عصاره شیرین بیان

پوست شما یکی از با ارزش ترین دارایی شماست و باید با احترامی که شایسته آن است با آن رفتار شود. هنگام استفاده از هیدروکینون ، همیشه از محصولات شرکتی استفاده کنید که بهترین مواد و بهترین کیفیت محصولات را داشته باشد و به خاطر سلامتی پوست و بدن خود ، از هرگونه محصول هیدروکینون با غلظت بالاتر از ۲٪ دوری کنید ، مگر اینکه به طور خاص توسط پزشکی برای شما تجویز شده باشد که شرایط پوستی منحصر به فرد شما را درک کرده است. هیدروکینون ماده ای است که می تواند به شما کمک کند تا پوستی زیبا و حتی قوی داشته باشید ، اما تنها در صورت استفاده صحیح و درست از این ماده  ،این امر میسر می باشد.

پوست شما زیبا است. ملانین زیباست. تقویت زیبایی حق طبیعی شماست، اما نیازی به تغییر شدید رنگ پوست نیست. وقتی گزینه های بی خطر زیادی وجود دارد ، نیازی به اعتماد به هیدروکینون نیست تا صورت شما را فوراً براق و روشن کند.



فروش پروتئین وی کنستانتره 80 درصد WPC 80% واردات جدید از کشور هند در پاکت های 20 کیلویی با بالاترین کیفیت تماس ...
مشخصه ها: حاوی 80% وی پروتئین، با قابلیت هضم و جذب بالا پروتئین تقویت کننده سیستم ایمنی حاوی اسیدهای امینه ...
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


فروش اولئیک اسید Oleic acid محصول مالزی ، چین ، ایران در بسته بندی ۱۸۵ کیلویی
خرید فروش اولئیک اسید محصول چین با کیفیت بسیار بالا تناژ موجود oleic acid
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


فروش پودر کراتین بیس و هیدروکلراید بسته بندی 25 کیلویی گرید دارویی خوراکی 09122967819 واتس اپ
خرید و فروش پودر کراتین بیس و هیدروکلراید بسته بندی 25 کیلویی گرید دارویی خوراکی 09122967819 واتس اپ
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


خرید فروش دی فنیل استونیتریل چین 25kg
خرید فروش دی فنیل استونیتریل و دی متیل امینو ایزو پروپیل کلراید هیدروکلراید چین 25kg
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


فروش گلوتاتیون احیا Glutathione Reduced محصول چین گرید آرایشی ۲۵ کیلویی موجود تماس : ۰۹۱۲۱۹۶۵۷۹۷-۸۸۹۸۴۰۹۴-۸۸۹۸۴۰۹۳-۸۸۹۸۴۰۹۲ ...
فروش گلوتاتیون احیا Glutathione Reduced محصول چین گرید آرایشی ۲۵ کیلویی موجود تماس : ۰۹۱۲۱۹۶۵۷۹۷-۸۸۹۸۴۰۹۴-۸۸۹۸۴۰۹۳-۸۸۹۸۴۰۹۲ ...
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


فروش ملاتونین ، خرید ملاتونین ، تهیه ملاتونین ، ملاتونین چیست ، کاربرد ملاتونین / جهت دریافت انالیز کالا ...
ملاتونین ، فروش ملاتونین ، خرید ملاتونین ، تهیه ملاتونین ، ملاتونین چیست ، کاربرد ملاتونین
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


ملاتونین ، فروش ملاتونین ، خرید ملاتونین ، تهیه ملاتونین ، ملاتونین چیست ، کاربرد ملاتونین واتس اپ : ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۱۹ ...
ملاتونین ، فروش ملاتونین ، خرید ملاتونین ، تهیه ملاتونین ، ملاتونین چیست ، کاربرد ملاتونین
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


بنزوفنون ، فروش بنزوفنون ۴ ، خرید بنزوفنون ۴ ، فروش بنزوفنون۴ ، خرید بنزوفنون۴ ، تهیه بنزوفنون
بنزوفنون ، فروش بنزوفنون ۴ ، خرید بنزوفنون ۴ ، فروش بنزوفنون۴ ، خرید بنزوفنون۴ ، تهیه بنزوفنون ،فروش بنزوفنون ...
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


فروش ستو استئاریل الکل با کیفیت بالا در بسته بندی 25 کیلوگرم موجود و دارای مجوز مصرف, لطفا جهت دریافت آنالیز ...
واردات,فروش,خرید,تامین,اسید,مواد,ماده,ارایشی,آرایشی,آرایشی بهداشتی,بهداشتی,دارو,دارویی,گرید,کاسمتیک,واردکننده,مواد ...
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


فروش سیکلو پنتا سیلوکسان با کیفیت بالا در بسته بندی 25 کیلوگرم موجود و دارای مجوز مصرف, لطفا جهت دریافت آنالیز ...
واردات,فروش,خرید,تامین,اسید,مواد,ماده,ارایشی,آرایشی,آرایشی بهداشتی,بهداشتی,دارو,دارویی,گرید,کاسمتیک,واردکننده,مواد ...
آرایشی بهداشتی
۰ تومان
1
بعدي
آخر
(1 تا 10 از 126)

راه اندازي فروشگاه در Eforosh رايگان است

فروش تریس هیدروکلراید،کوجیک اسید,استونیتریل،گلیکولیک، گلوکزامین،کندروتین،دی،فنیل،استو،نیتریل،متادن،افغانستان،کوژیک اسید,هیالورونیک اسید,دی فنیل استونیتریل,DIPHENYLACETONITRILE,پاراستامول,PARACETAMOL,استامینوفن,سدیم اسکوربیل فسفات،متادون،متادن،فروش متادون،متادون پودری،متادون پودری چین،Methadon,فروش Methadon,واردکننده متادون،خرید متادون،تریزما هیدروکلراید،تریس هیدروکسی متیل امینو متان،فروش تریس بیس،فروش تریس هیدروکلراید،تریتون ایکس،فروش تریتون،فروش پنتیلن گلایکول،خرید پنتیلن گلایکول،پنتیلن گلایکول پنتیلن گلیکول پنتیلن ،پنتیلن گلایکول، پنتیلن گلیکول، penthylene glycol , ارایشی ، بهداشتی، ارایشی بهداشتی، بهداشتی، آرایشی، واردات، چین،فروش ترایزول ترمو،فروش ترایزول گیبکو،خرید و فروش سدیم اسکوربات،وارد کننده سدیم اسکوربات،وارد کننده سدیم آسکوربات،واردکننده سدیم اسکوربات،واردکننده سدیم آسکوربات،فروش ویتامین سی،فروش ویتامین c، کلاژن،فروش کلاژن،فروش کلاژن خوراکی،ژلاتین،کلاژن گاوی،کلاژن ماهی،فروش کلاژن خوراکی،انواع کلاژن خوراکی،انواع کلاژن،واردات کلاژن،واردات کلاژن خوراکی،collagen،فروش collagen خوراکی،واردکننده کلاژن،کلاژن فرانسه،کلاژن گاوی خوراکی چینی،کلاژن چینی،اتیل وانیلین،فروش اتیل وانیلین،وارد کننده،مواد شیمیایی،مواد ازمایشگاهی،مواد آزمایشگاهی،فروش اسید آمینه،فروش اسید امینه، فروش ال پرولین، فروش پرولین، گلوتامین،تری فلورواستیک اسید،سدیم اسکوربات،سدیم آسکوربات،واردات چین،فروش مواد شیمیایی،فروش مواد شیمیائی،هیالورونیک اسید،واردات سیگما،فروش رنگ،سیگما،مرک،آلمان،المان،چین،واردکننده مواد شیمیایی شرکت مرک آلمان،واردات مواد شیمیایی،واردات مواد شیمیائی،نماینده رسمی شرکت مرک در ایران،واردات دارو،دارو،مواد اولیه،ارایشی بهداشتی،مواد اولیه آرایشی بهداشتی،سیگما،کد،واحد،وارد،دانشگاه،ازمایشگاه،آزمایشگاه،واردکننده سیگما،فروش مواد آزمایشگاهی،MERCK,SIGMA,ALDRICH,CDH,CDH INDIA,DEXTRIN,DEXTRINE,HYALURONIC ACID,هیالورونیک اسید،نماینده شرکت سیگما،مواد،فروشنده،واردکننده،فروش مواد شیمیایی،فروش مواد شیمیائی،اسید آمینه،اسیدهای آمینه،اسید امینه،دارو،مواد اولیه،شیمی،نمایندگی مرک،نمایندگی MERCK،شیمی،ازمایش،ازمایشگاه،آزمایشگاه،آزمایشگاهی،واردات،اصل،ارجینال،ارژینال،واردکننده شرکت CDH، صادرات،واردات،هند،سولفوریک،متانول،اتانول،هیدروژن،سولفات،سدیم،پتاسیم،کلریدریک،ارایشی،بهداشتی،دارو،واردات مواد اولیه دارویی،واردات مواد شیمیایی شرکت مرک المان،کارلو،کارلو اربا،نماینده شرکت کارلو ایتالیا،اسید،اسید امینه،اسید آمینه،اسیدهای امینه،واردات انواع ویتامین،ویتامین ا،ویتامین آ،ویتامین بی،ویتامین سی،ویتامین دی،ویتامین ای،ویتامین د،ویتامین کا،لایزین،گلوتامین،استیک اسید،فلورو،فلوئور،آهن،اهن،سولفات،هیدروژن،هیدرات،واردات مواد شیمیایی،واردات مواد شیمیائی،واردات شرکت مرک،واردات شرکت ،شیمی،فیزیک،شیشه الات،شیشه آلات،،واردات مواد شیمیایی شرکت سیگما،مواد اولیه،داروسازی،سازمان،استونیتریل،هند،مواد هندی،مواد،ماده،مواد،نمایندگی مرک المان،نمایندگی مرک آلمان،نماینده سیگما امریکا،نماینده سیگما آمریکا،نمایندگی سیگما،فروشنده مواد شیمیایی،مواد عمده،مواد خرد،داروسازی تماد،داروپخش،انستیتو پاستور،واکسن،امپول،آمپول،واردات مواد،مواد کارلو،هگزان،اتیل،متیل،کلراید،دی فنیل استونیتریل،ان-۲-کلرو پروپیل دی متیل امونیوم کلراید،استیک اسید،ضدعفونی،ماسک،الکل،کلسیم،فسفات،بروماید،فلوراید،بتاسیکلودکسترین،بتا سیکلو دکسترین،بتا-سیکلودکسترین،شیمی،استامینوفن،پاراستامول،اتیل اولئات،اسدهای چرب،مریستات،گلیسیدیل،فروش استامینوفن،فروش ،واردات مرک،سدیم دودسیل سولفات،فروش بنزوکائین،بنزوکائین,لیدوکایین,لیدوکائین,دی فنیل استونیتریل,مواد شیمیایی,شیمیایی,شیمیائی,تائورین,کراتین,لوتئین,هیدروکینون,پروتئین,دگزامتازون,سیپروهپتادین,سدیم اسکوربیل فسفات,سدیم,پتاسیم