Search

پنجشنبه 30 فروردين 1403

منو

آرایشی بهداشتی






قيمت:   ۰ تومان

مواد اولیه آزمایشگاهی » آرایشی بهداشتی

فروش گوارگام دارویی با کیفیت بالا در بسته بندی 25 کیلوگرم موجود و دارای مجوز مصرف, لطفا جهت دریافت آنالیز کالا و استعلام قیمت با شماره های شرکت تماس حاصل فرمایید. 09122967819 ,88984092 ,88984093,88984094

گوارگام یا صمغ گوار از نظر ماهیت ساختاری نوعی پلی ساکارید بوده که زنجیره اصلی آن مانوز است و گروه های جانبی متصل به آن نیز از نوع گالاکتوز می باشند. این ماده از گیاه گوار استخراج شده و در ترکیب با آب، محلولی غلیظ را ایجاد می کند که به سبب داشتن این ویژگی در صنایع غذایی کاربرد های بسیاری دارد.

گیاه گوار به شکل لوبیا است و اصلی ترین مناطق پرورش دهنده آن، کشور های هند و پاکستان می باشند؛ با این وجود آمریکا، استرالیا و آفریقا نیز در تولید و صادرات این گیاه پر کاربرد به سایر نقاط جهان سهیم می باشند. گوارگام دارای خاصیت غلیظ کنندگی و پایدارکنندگی بوده و در صنایع غذایی، دارویی و همچنین آرایشی نقش امولسیفاری خود را نیز به نمایش می گذارد.

این ماده پس از طی کردن مراحل صنعتی به یک پودر یکدست و نرم سفید رنگ تبدیل می گردد و در نهایت در صنایع مختلف به عنوان یکی از مواد اولیه فرآورده های تولیدی به کار برده می شود.


چگونگی تهیه گوارگام

با توجه به نوع کاربرد محصول نهایی که صمغ گوار در آن به کاربرده می شود، ممکن است مراحل تولید کمی متفاوت صورت گیرد. اما به طور کلی صنعت گران معمولاً گیاه گوار را حرارت می دهند تا کاملاً خشک شود، سپس با انجام مرحله سایش، پوست ریزی رخ می دهد و در نهایت نیز به الک کردن و پرداخت آن می پردازند.

فرآیند تهیه گوارگام به عنوان یک افزودنی غذایی از مراحل مختلفی تشکیل شده است. ابتدا شاخه های مناسب گوار انتخاب شده و در یک مخلوط کن مخروطی خیسانده می شوند که به این مرحله پیش هیدراته شدن می گویند. این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که تعیین کننده میزان هیدراتاسیون وph محصول نهایی می باشد.

در مراحل بعدی پوسته دور دانه های گیاه گوار بواسطه حرارت اعمال شده جدا می گردند و در نهایت نسبتاً خشک می شود. طی مراحل سنگ زنی گیاه کاملاً پودر شده و در مراحل بعدی تصفیه می گردد تا گوارگام که پودری سفید رنگ است را ایجاد نماید.


آشنایی با کاربرد گوارگام در صنعت

همانطور که گفته شد، گوارگام به واسطه داشتن خاصیت غلیظ کننده، امولسیفایری و ژل کنندگی خود در زمینه های مختلفی از جمله صنایع غذایی، دارویی و آرایشی و بهداشتی کاربرد های عمده ای دارد. در ادامه به توضیح اجمالی هر کدام از موارد کاربرد گوارگام خواهیم پرداخت.

صنایع غذایی

شاید به توان گفت درصد عمده ای از گوارگام به عنوان یک ماده افزودنی در تولید فرآورده های غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. این صمغ یکی از ارزان ترین هیدروکلوئید های موجود بوده و دارای مزایایی همچون نگهداری آب، غنی بودن از فیبر، داشتن کالری ناچیز، کمک به تشکیل بلور های یخ و… می باشد.

یکی از رایج ترین موارد استفاده از گوارگام در صنایع غذایی، تهیه انواع بستنی است. این صمغ با داشتن خاصیت هیدراتاسیون سریع در آب سرد به عنوان یک استابلایزر و پایدار کننده باعث همبستگی مواد اولیه مورد استفاده در تهیه بستنی می گردد. تنها ۰.۲ درصد از این ماده در مدت ۲۰-۳۰ ثانیه و تحت دمای بالا بستنی با کیفیتی را فراهم می آورد.

از جمله سایر فرآورده های غذایی حاوی صمغ گوارگام می توان به دسر های سرد، محصولات پخت شده مثل کیک و کلوچه، انواع سس، لبنیات، انواع نوشیدنی، فرآورده های کنسرو شده، انواع مربا و به طور کلی فرآورده های رژیمی اشاره کرد.


صنایع دارویی

از آنجایی که گوارگام منشأیی طبیعی دارد، دارای خواص زیادی برای سلامت ما است. متخصصین علوم پزشکی بر این باورند که این ترکیب برای درمان یبوست، دیابت، اسهال، کلسترول بالا و سندروم روده تحریک پذیر بسیار مفید می باشد.

 جالب است بدانید…

خاصیت کاهش دهندگی کلسترول این ماده در کنار پکتین که یکی از همراهان گوارگام در صنایع غذایی است، دو چندان می گردد.

به غیر از موارد گفته شده، از گوارگام در صنعت داروسازی به عنوان عامل بالا برنده ویسکوزیته و افزایش دهنده چسبندگی مواد تشکیل دهنده قرص ها نیز استفاده می شود.

آرایشی و بهداشتی

خاصیت قوام دهندگی و امولسیفایری گوارگام در زمینه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. تولیدکنندگان فعال در این حوزه از این صمغ برای تولید فرآورده هایی همچون لوسیون، شامپو، ژل مو، صابون، محصولات مراقبت از پوست و ضد پیری، لوازم آرایش چشم و صورت، رژ لب، خمیر دندان، کرم های اصلاح و… استفاده می کنند.

گوارگام چیست

گوارگام از دانه های گیاه گوار با نام علمی cyamopsis tetragonoloba گرفته می شود. گوارگام را گاران نیز می نامند. نام آن از کلمه سانسکریت به معنای «غذای گاو» گرفته شده است. گوارگام نوعی صمغ طبیعی است که از آسیاب کردن دانه های گیاه گوار بدست می آید. از این صمغ به عنوان ضخیم کننده و تثبیت کننده در صنایع مختلف استفاده می شود. گوارگام در مقایسه با سایر ضخیم‌ کننده ‌و تثبیت ‌کننده‌ها نسبتا مقرون به صرفه است. این صمغ یک ماده چسبنده، نرم‌ کننده و امولسیفایر مؤثر است.

یکی از خواص مهم گوارگام، پلی ساکارید بودن آن است. همچنین این صمغ سرشار از گالاکتوز و مانوز است. گوارگام به نام‌ های دیگری همچون گواران، گوما گوار، گومه گوار و گالاکتومانان نیز در جهان شناخته می‌ شود. این صمغ در بسیاری از بخش‌ های صنایع مختلف مانند صنعت معدن، نفت، حفاری و نساجی، صنایع غذایی، داروسازی، آرایشی، تصفیه آب، شیرینی ‌پزی و بسیاری موارد دیگر استفاده می ‌شود.

گوارگام را می توان به عنوان یک هیدروکلوئید نیز نام برد. از این صمغ می توان به عنوان یک محصول کلیدی برای انسان ها و حیوانات یاد کرد زیرا دارای خاصیت تغذیه ای بسیار بالایی است.

مضرات گوارگام

گوارگام فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد. اما در دوزهای بالا خیلی سریع حجیم می شود و پس از مصرف و ترکیب با مایع کنترل آن دشوار است. در دوزهای بسیار بالا (بسیار بالاتر از آنچه در اکثر محصولات و یا مکمل ها موجود است)، با عوارض جانبی جدی از جمله آمبولی ریه، پارگی مری، انسداد روده کوچک و انسداد مجرا همراه است.

برخی از مطالعات همچنین حساسیت آلرژیک به گوارگام را در افراد مبتلا به آلرژی سویا و افرادی که به دلیل کار در محیط‌ های صنعتی خاص در معرض دانه های گیاه گوار قرار گرفتند، نشان داده‌ است. این صمغ به صورت خام، فقط برای استفاده خارجی است. قبل از استفاده از این صمغ برای اهداف درمانی، مشورت با یک پزشک ضروری است.

به افرادی که دارای مشکلاتی از جمله انسداد دستگاه گوارش، پوست حساس هستند و یا تحت عمل جراحی قرار دارند، توصیه می‌ شود که از محصولات حاوی گوارگام بدون نظر پزشک استفاده نکنند. همچنین این صمغ را باید دور از دسترس کودکان نگه داری کنید. زنان باردار و شیرده نیز نباید از محصولات حاوی این صمغ استفاده کنند.

محصولات آرایشی بهداشتی حاوی این صمغ هرگز نباید در نزدیکی چشم ها، داخل بینی و گوش ها و یا در سایر نقاط حساس پوست استفاده شود. عوارض جانبی احتمالی مصرف این صمغ شامل افت قند خون، تحریک پوست، نفخ، گرفتگی شکم و اسهال است. برای جلوگیری از بروز عوارض جانبی قبل از مصرف با پزشک متخصص مشورت کنید.

کاربرد گوارگام

گوارگام یک هیدروکلوئید کارآمد و موثر است. این صمغ کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد. گوارگام بافت و ویسکوزیته را در بسیاری از محصولات از جمله بستنی ها، لبنیات، سس ها، سوپ ها، نوشیدنی ها، نان ها و محصولات بهداشتی و آرایشی بهینه می کند. برخی از کاربرد های گوارگام در صنایع مختلف عبارتند از:

صنعت لبنیات

از این صمغ در تهیه بستنی به عنوان تثبیت کننده اصلی استفاده می شود. این صمغ با جلوگیری از تشکیل کریستال های درشت یخ، بافت مورد نظر تولید کننده بستنی را تضمین می کند و در طول چرخه های انجماد و ذوب به محصول پایداری می بخشد.

برای محصولات لبنی، گوارگام به عنوان یک عامل تعلیق کننده و یک تثبیت کننده عمل می کند. همچنین این صمغ به ایجاد حس و بافت مطلوب در دهان هنگام مصرف لبنیات کمک کند.

صنعت تولید سس، سوپ و نوشیدنی ها

این صمغ یک هیدروکلوئید غلیظ شده بسیار موثر و کارآمد در صورت پراکندگی در فرمولاسیون های مبتنی بر آب است. گوارگام ویسکوزیته و پایداری مطلوب را همراه با ظاهری مناسب به محصولاتی همچون سس ها، سوپ ها و نوشیدنی ها می دهد.

صنعت نانوایی و شرینی پزی

گوارگام یک غلیظ کننده و عامل تعلیق کننده مناسب برای بهبود بافت و انعطاف پذیری در شیرینی، کیک، کلوچه و نودل است. در تهیه نان، این صمغ به حفظ رطوبت بسیار کمک می کند. گوارگام نان را برای مدت طولانی تری صاف، انعطاف پذیر و تازه نگه می دارد و در نتیجه ماندگاری این محصول را افزایش می دهد.

صنعت ساخت محصولات مراقبت های شخصی

گوارگام در آب سرد و گرم به خوبی محلول است. کیفیت محافظتی تشکیل دهنده کلوئید این صمغ، باعث ایجاد امولسیون های پایدار می شود و آن را به یک غلیظ کننده و عامل تعلیق خوب در تولید محصولات آرایشی، کرم ها، ژله ها و پمادها تبدیل می کند. این صمغ، همچنین ویسکوزیته و بافت مورد نظر را به شامپوها و نرم کننده ها می بخشد.

پودر گوارگام

پودر گوارگام، پودری متمایل به سفید و زرد رنگ است که بوی جزئی دارد. پودر گوارگام گرید غذایی از آندوسپرم آسیاب شده گیاه گوار به دست می آید. غلاف های بذر گوار به صورت گروهی رشد می کنند. ۱۰۰ کیلو گرم بذر گوار تقریبا ۲۹ کیلو گرم آندوسپرم تولید می کند. هند و به دنبال آن پاکستان و ایالات متحده تولید کننده اصلی دانه های گوار هستند و تقریبا ۸۰ درصد از کل تولید جهان را به خود اختصاص داده اند. گیاه گوار در مناطق نیمه خشک و نیمه گرمسیری به خوبی رشد می کند.

گوارگام صنعتی

گوارگام دارای دو گرید غذایی و صنعتی است. گرید صنعتی این صمغ کاربرد های بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد. بزرگترین بازار صمغ گوار در صنایع غذایی است که در آن به عنوان غلیظ کننده و چسبنده آب آزاد استفاده می شود. این صمغ همچنین در بسیاری از کاربردهای صنعتی از جمله صنایع داروسازی، کشاورزی، تولید کاغذ و صنعت نفت و گاز کاربرد گسترده ای پیدا کرده است.




فروش پروتئین وی کنستانتره 80 درصد WPC 80% واردات جدید از کشور هند در پاکت های 20 کیلویی با بالاترین کیفیت تماس ...
مشخصه ها: حاوی 80% وی پروتئین، با قابلیت هضم و جذب بالا پروتئین تقویت کننده سیستم ایمنی حاوی اسیدهای امینه ...
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


فروش اولئیک اسید Oleic acid محصول مالزی ، چین ، ایران در بسته بندی ۱۸۵ کیلویی
خرید فروش اولئیک اسید محصول چین با کیفیت بسیار بالا تناژ موجود oleic acid
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


فروش پودر کراتین بیس و هیدروکلراید بسته بندی 25 کیلویی گرید دارویی خوراکی 09122967819 واتس اپ
خرید و فروش پودر کراتین بیس و هیدروکلراید بسته بندی 25 کیلویی گرید دارویی خوراکی 09122967819 واتس اپ
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


خرید فروش دی فنیل استونیتریل چین 25kg
خرید فروش دی فنیل استونیتریل و دی متیل امینو ایزو پروپیل کلراید هیدروکلراید چین 25kg
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


فروش گلوتاتیون احیا Glutathione Reduced محصول چین گرید آرایشی ۲۵ کیلویی موجود تماس : ۰۹۱۲۱۹۶۵۷۹۷-۸۸۹۸۴۰۹۴-۸۸۹۸۴۰۹۳-۸۸۹۸۴۰۹۲ ...
فروش گلوتاتیون احیا Glutathione Reduced محصول چین گرید آرایشی ۲۵ کیلویی موجود تماس : ۰۹۱۲۱۹۶۵۷۹۷-۸۸۹۸۴۰۹۴-۸۸۹۸۴۰۹۳-۸۸۹۸۴۰۹۲ ...
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


فروش ملاتونین ، خرید ملاتونین ، تهیه ملاتونین ، ملاتونین چیست ، کاربرد ملاتونین / جهت دریافت انالیز کالا ...
ملاتونین ، فروش ملاتونین ، خرید ملاتونین ، تهیه ملاتونین ، ملاتونین چیست ، کاربرد ملاتونین
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


ملاتونین ، فروش ملاتونین ، خرید ملاتونین ، تهیه ملاتونین ، ملاتونین چیست ، کاربرد ملاتونین واتس اپ : ۰۹۱۲۲۹۶۷۸۱۹ ...
ملاتونین ، فروش ملاتونین ، خرید ملاتونین ، تهیه ملاتونین ، ملاتونین چیست ، کاربرد ملاتونین
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


بنزوفنون ، فروش بنزوفنون ۴ ، خرید بنزوفنون ۴ ، فروش بنزوفنون۴ ، خرید بنزوفنون۴ ، تهیه بنزوفنون
بنزوفنون ، فروش بنزوفنون ۴ ، خرید بنزوفنون ۴ ، فروش بنزوفنون۴ ، خرید بنزوفنون۴ ، تهیه بنزوفنون ،فروش بنزوفنون ...
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


فروش ستو استئاریل الکل با کیفیت بالا در بسته بندی 25 کیلوگرم موجود و دارای مجوز مصرف, لطفا جهت دریافت آنالیز ...
واردات,فروش,خرید,تامین,اسید,مواد,ماده,ارایشی,آرایشی,آرایشی بهداشتی,بهداشتی,دارو,دارویی,گرید,کاسمتیک,واردکننده,مواد ...
آرایشی بهداشتی
۰ تومان


فروش سیکلو پنتا سیلوکسان با کیفیت بالا در بسته بندی 25 کیلوگرم موجود و دارای مجوز مصرف, لطفا جهت دریافت آنالیز ...
واردات,فروش,خرید,تامین,اسید,مواد,ماده,ارایشی,آرایشی,آرایشی بهداشتی,بهداشتی,دارو,دارویی,گرید,کاسمتیک,واردکننده,مواد ...
آرایشی بهداشتی
۰ تومان
1
بعدي
آخر
(1 تا 10 از 126)

راه اندازي فروشگاه در Eforosh رايگان است

فروش تریس هیدروکلراید،کوجیک اسید,استونیتریل،گلیکولیک، گلوکزامین،کندروتین،دی،فنیل،استو،نیتریل،متادن،افغانستان،کوژیک اسید,هیالورونیک اسید,دی فنیل استونیتریل,DIPHENYLACETONITRILE,پاراستامول,PARACETAMOL,استامینوفن,سدیم اسکوربیل فسفات،متادون،متادن،فروش متادون،متادون پودری،متادون پودری چین،Methadon,فروش Methadon,واردکننده متادون،خرید متادون،تریزما هیدروکلراید،تریس هیدروکسی متیل امینو متان،فروش تریس بیس،فروش تریس هیدروکلراید،تریتون ایکس،فروش تریتون،فروش پنتیلن گلایکول،خرید پنتیلن گلایکول،پنتیلن گلایکول پنتیلن گلیکول پنتیلن ،پنتیلن گلایکول، پنتیلن گلیکول، penthylene glycol , ارایشی ، بهداشتی، ارایشی بهداشتی، بهداشتی، آرایشی، واردات، چین،فروش ترایزول ترمو،فروش ترایزول گیبکو،خرید و فروش سدیم اسکوربات،وارد کننده سدیم اسکوربات،وارد کننده سدیم آسکوربات،واردکننده سدیم اسکوربات،واردکننده سدیم آسکوربات،فروش ویتامین سی،فروش ویتامین c، کلاژن،فروش کلاژن،فروش کلاژن خوراکی،ژلاتین،کلاژن گاوی،کلاژن ماهی،فروش کلاژن خوراکی،انواع کلاژن خوراکی،انواع کلاژن،واردات کلاژن،واردات کلاژن خوراکی،collagen،فروش collagen خوراکی،واردکننده کلاژن،کلاژن فرانسه،کلاژن گاوی خوراکی چینی،کلاژن چینی،اتیل وانیلین،فروش اتیل وانیلین،وارد کننده،مواد شیمیایی،مواد ازمایشگاهی،مواد آزمایشگاهی،فروش اسید آمینه،فروش اسید امینه، فروش ال پرولین، فروش پرولین، گلوتامین،تری فلورواستیک اسید،سدیم اسکوربات،سدیم آسکوربات،واردات چین،فروش مواد شیمیایی،فروش مواد شیمیائی،هیالورونیک اسید،واردات سیگما،فروش رنگ،سیگما،مرک،آلمان،المان،چین،واردکننده مواد شیمیایی شرکت مرک آلمان،واردات مواد شیمیایی،واردات مواد شیمیائی،نماینده رسمی شرکت مرک در ایران،واردات دارو،دارو،مواد اولیه،ارایشی بهداشتی،مواد اولیه آرایشی بهداشتی،سیگما،کد،واحد،وارد،دانشگاه،ازمایشگاه،آزمایشگاه،واردکننده سیگما،فروش مواد آزمایشگاهی،MERCK,SIGMA,ALDRICH,CDH,CDH INDIA,DEXTRIN,DEXTRINE,HYALURONIC ACID,هیالورونیک اسید،نماینده شرکت سیگما،مواد،فروشنده،واردکننده،فروش مواد شیمیایی،فروش مواد شیمیائی،اسید آمینه،اسیدهای آمینه،اسید امینه،دارو،مواد اولیه،شیمی،نمایندگی مرک،نمایندگی MERCK،شیمی،ازمایش،ازمایشگاه،آزمایشگاه،آزمایشگاهی،واردات،اصل،ارجینال،ارژینال،واردکننده شرکت CDH، صادرات،واردات،هند،سولفوریک،متانول،اتانول،هیدروژن،سولفات،سدیم،پتاسیم،کلریدریک،ارایشی،بهداشتی،دارو،واردات مواد اولیه دارویی،واردات مواد شیمیایی شرکت مرک المان،کارلو،کارلو اربا،نماینده شرکت کارلو ایتالیا،اسید،اسید امینه،اسید آمینه،اسیدهای امینه،واردات انواع ویتامین،ویتامین ا،ویتامین آ،ویتامین بی،ویتامین سی،ویتامین دی،ویتامین ای،ویتامین د،ویتامین کا،لایزین،گلوتامین،استیک اسید،فلورو،فلوئور،آهن،اهن،سولفات،هیدروژن،هیدرات،واردات مواد شیمیایی،واردات مواد شیمیائی،واردات شرکت مرک،واردات شرکت ،شیمی،فیزیک،شیشه الات،شیشه آلات،،واردات مواد شیمیایی شرکت سیگما،مواد اولیه،داروسازی،سازمان،استونیتریل،هند،مواد هندی،مواد،ماده،مواد،نمایندگی مرک المان،نمایندگی مرک آلمان،نماینده سیگما امریکا،نماینده سیگما آمریکا،نمایندگی سیگما،فروشنده مواد شیمیایی،مواد عمده،مواد خرد،داروسازی تماد،داروپخش،انستیتو پاستور،واکسن،امپول،آمپول،واردات مواد،مواد کارلو،هگزان،اتیل،متیل،کلراید،دی فنیل استونیتریل،ان-۲-کلرو پروپیل دی متیل امونیوم کلراید،استیک اسید،ضدعفونی،ماسک،الکل،کلسیم،فسفات،بروماید،فلوراید،بتاسیکلودکسترین،بتا سیکلو دکسترین،بتا-سیکلودکسترین،شیمی،استامینوفن،پاراستامول،اتیل اولئات،اسدهای چرب،مریستات،گلیسیدیل،فروش استامینوفن،فروش ،واردات مرک،سدیم دودسیل سولفات،فروش بنزوکائین،بنزوکائین,لیدوکایین,لیدوکائین,دی فنیل استونیتریل,مواد شیمیایی,شیمیایی,شیمیائی,تائورین,کراتین,لوتئین,هیدروکینون,پروتئین,دگزامتازون,سیپروهپتادین,سدیم اسکوربیل فسفات,سدیم,پتاسیم